دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 14:04
به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد

مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کتبی/ 2

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کتبی صبح امروز به‌صورت همزمان در واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر : 240749

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در بخش کتبی همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور امروز سه شنبه 21 آذر آغاز شد.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بروجرد گفت: «این مسابقات در دو بخش دانشجویان و اساتید با حضور 2 هزار داوطلب برگزار شد که از این تعداد حدود 1300 نفر زن و 700 نفر مرد هستند.»


محبوبه جنانی افزود: «این دوره از مسابقات در 13 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت برگزار شد که دانشجویان در 10 رشته و استادان در 3 رشته به یکدیگر به رقابت پرداختند.»



وی اظهار کرد: «این مسابقات در رشته های تفسیر قرآن کریم ، زندگانی معصومین (ع)، حفظ و ترجمه ادعیه و زیارات، نماز، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر (ص)، ترجمه قرآن کریم( فارسی) و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه برای دانشجویان برگزار شد و استادان در 3 رشته‌ی آشنایی با احکام،نماز و سیره معصومین (ع) با یکدیگر به رقابت پرداختند.»


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بروجرد افزود: «آزمون برادران در پژوهشکده اساتید(ساختمان شهید مصطفایی) و خواهران در سالن ورزشی مجتمع امام(ره) برگزار شد.»


جنانی ادامه داد: نتایج اولیه و امتیاز داوطلبان بیست و سومین دوره مسابقات در 21 دی اعلام می شود و از نفرات برترهررشته، با توجه به درجه جامع این واحد دانشگاهی، پنج نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد که با دریافت هدایای نقدی به مسابقات کشوری نیز راه خواهند یافت.


بیش از 400 استاد و دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در مسابقات سراسری قرآن و عترت رقابت کردند.



معاون فرهنگی و دانشجویی واحد آزادشهر گفت: آزمون سراسری بیست و سومین دوره مسابقات کتابخوانی قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه 21 آذر و به طور همزمان در واحدآزادشهر هم برگزار شد.


دکتر هادی کوهساری با توجه به اهمیت مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) افزود: « آزمون کتبی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استادان، اعضای هیات علمی و دانشجویان همزمان با حضور بیش از 400 نفر در در دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر برگزار شد.»


کوهساری تصریح کرد: «دانشجویان در این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، زندگانی چهارده معصوم(ع)، زندگانی پیامبر(ص)، نماز، احکام برادران، احکام خواهران، آشنایی با نهج‌البلاغه، زیارت عاشورا و جامعه کبیره با یکدیگر به رقابت پرداختند.»


وی افزود: «استادان و اعضای هیأت علمی نیز در سه رشته شامل احکام، نماز و زندگانی چهارده معصوم(ع) رقابت کردند.»


بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استادان و دانشجویان روز سه شنبه 21 آذر 96 دردانشکده فنی و حرفه ای سما کرمانشاه برگزار شد.



در این مسابقات که همزمان با سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور راس ساعت 10 صبح برگزار شد بیش از 500 دانشجو و مدرس از آموزشکده فنی و حرفه ای سما حضور داشتند .


دانشجویان در این دوره از مسابقات در 10 رشته شامل تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، زندگانی چهارده معصوم(ع)، زندگانی پیامبر(ص)، نماز، احکام برادران، احکام خواهران، آشنایی با نهج البلاغه، زیارت عاشورا و جامعه کبیره با یکدیگر به رقابت می پردازند.


استادان و اعضای هیأت علمی نیز در سه رشته شامل احکام، نماز و زندگانی چهارده معصوم(ع) رقابت می کنند.


مسابقات ویژه کارکنان نیز در سه رشته احکام، نماز و زندگانی چهارده معصوم(ع) در بهمن سال جاری برگزار خواهد شد.


بیست و سومین دوره مسابقات کتبی قرآن کریم ویژه استادان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه 21 آذر 96 ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر ساختمان آموزشی امیر کبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب برگزار شد.



معاون آموزشی دانشجویی و فرهنگی واحد جاسب با بیان اینکه این مسابقات، مقدمه ای برای تدبر در قرآن است تصریح کرد: پس از تدبر باید به مرحله عمل رسید و این کار تا جایی ادامه یابد که زندگی ما قرآنی شود.


دکتر محمود ربانی بیدگلی داشتن زندگی قرآنی را از شاخصه های سبک زندگی اسلامی بر شمرد و گفت : مقام معظم رهبری هم بر آن تأکید دارند. هدف از برگزاری مسابقات قرآن کریم آشنا شدن با قرآن بوده که پیروی از کلام‌الله مجید و سیره ائمه معصومین (س) در مسیر زندگی بهترین رمز موفقیت انسان است.


در این مسابقه تعداد 3 نفر از استادان و 4 نفر دانشجو در رشته‌های احکام و نماز به رقابت با همدیگر پرداختند. به نفرات برگزیده این مسابقه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .


بخش کتبی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز همزمان با همه واحدهای دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین برگزار شد.



بخش کتبی بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی ویژه استادان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان صبح امروز و به طور همزمان با همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.


این دوره از مسابقات که با استقبال گسترده دانشجویان همراه بود در 10 رشته شامل تفسیر قرآن کریم، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی، زندگانی چهارده معصوم(ع)، زندگانی پیامبر(ص)، نماز، احکام برادران، احکام خواهران، آشنایی با نهج البلاغه، زیارت عاشورا و جامعه کبیره برگزار شد.


استادان و اعضای هیأت علمی نیز در سه رشته شامل احکام، نماز و زندگانی چهارده معصوم(ع) به رقابت پرداختند.


بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت اعضای هیات علمی ، مدرسان حق اتدریس و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ساعت 10 صبح روز سه شنبه 21 آذر به طور همزمان در همه واحدها و مراکز آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهلران برگزار شد.



مسول دفتر فرهنگ واحد دهلران با بیان اینکه این دوره از مسابقات با مشارکت بیش از 40 نفر از دانشجویان و اعضای هیات علمی و اساتید حق التدریس در 13 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در رشته های تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم (ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر (ص)، ترجمه قرآن کریم( فارسی) و آشنایی با مفاهیم نهج البلاغه برگزار شد.


صادق قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه جامع قرآن و عترت به نفرات اول هر بخش هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.


آزمون سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی امروز همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی الیگودرز برگزار شد.



امام جمعه الیگودرز در بازدید از برگزاری آزمون قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با قدردانی از برگزاری این آزمون گفت:برگزاری آزمون قرآن و عترت کاری بسیار ارزشمند است که دانشگاه آزاد اسلامی هرسال برگزار می‌کند، دانشگاه‌های دیگر نیز می‌توانند برگزاری اینگونه آزمون ها را از دانشگاه آزاد اسلامی الگو بگیرند.»


حجت الاسلام محمد علی ارزنده افزود:«در کنار علم آموزی توجه به مسائل دینی یک ضرورت است، زیرا امکان دارد هنگام برگزاری این آزمون سئوال و یا مطلبی باعث شود تا یکنفر راه تحقیق در مسائل دینی را پیش بگیرد.»


دکتر اسماعیل درویشی رییس واحد الیگودرز نیز گفت:« حوزه فرهنگی دانشگاه امسال از بیش از 700دانشجو برای حضور در این آزمون ثبت نام کرد و امروز با حضور دانشجویان ثبت نام شده در10 رشته ی مختلف برگزارشد.»


بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش همزمان با سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.



یونس شهنواری معاون آموزشی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش استقبال دانشجویان از این مسابقات را کم نظیر برشمرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نیز در بازدید از روند برگزاری این آزمون از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این آزمون قدردانی کرد و پیروی از تعالیم والا و راستین قرآن مجید و تمسک به عترت اهل بیت را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست.


ابراهیم صباغ با توجه به اقدام اخیر و توهین آمیز رئیس جمهور امریکا در اعلام بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم جعلی اسراییل، افزود: اگر دنیای اسلام با پیروی از دستورات قران کریم مبنی بر چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت و اتحاد و نیز سیره ائمه اطهار درباره مبارزه با حاکم ظالم و ستمگر تاسی کند قطعا صهیونیسم و ایادی آنان برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد شد.


بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت با رقابت بیش از 250 نفر از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر ساعت 10 صبح امروز سه‌شنبه 21 آذر همزمان با واحدهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار شد.



بیست و سومین دوره بخش کتبی مسابقات قرآن و عترت اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با دیگر واحدها و مراکز آموزشی در واحد شبستر برگزار شد.


در این دوره از مسابقات 260 نفر از دانشجویان و اعضای هیأت علمی واحد شبستر در 13 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگانی چهارده معصوم(ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، احکام برادران، احکام خواهران، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه قرآن کریم(فارسی) و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کرده بودند.


ثبت‌نام این دوره مسابقات از دهم مهر از سوی کانون قرآن و عترت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی با همکاری سایر بخش‌های واحد انجام شد.


مسابقات قرآن و عترت ویژه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان برگزار شد.



همزمان با سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور مسابقات قرآن و عترت ویژه اساتید و دانشجویان در واحد پارس آباد مغان نیز برگزار شد.


اکبر جعفری شاعرلر رئیس واحد پارس آباد با توجه به حضور 300 نفر از اساتید و دانشجویان این دوره از مسابقات گفت: بیست و سومین دوره مسابقات کتبی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در بخشهای نماز، احکام برادران و خواهران، زندگانی 14 معصوم، زندگانی پیامبراکرن(ص)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا، ترجمعه قرآن کریم، نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته