دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 12:23
رئیس دانشگاه شهیدبهشتی:

دانشگاه بدون مصوبه وزارت علوم از دانشجو پول اضافه نمی‌گیرد

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: احالۀ نابجای مسائل از سوی شورا یا معاونان آموزشی در دانشکده‌ها به معاونان یا رئیس دانشگاه موجب برانگیختگی مسائل در دانشگاه می‌شود.
کد خبر : 240720

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن صدوق در هفتمین جلسۀ شورای دانشگاه شهیدبهشتی گفت: از جمله مسائل مهمی که این روزها قلب دنیای اسلام را جریحه‌دار کرده، تصمیم وقیحانۀ رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت منحوس این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس است. این تصمیم توسط بسیاری از سران دولت‌ها محکوم شده و واکنش‌ها به این تصمیم از طرف مردم و مسئولین در کشورهای اسلامی همچنان ادامه دارد.


رئیس دانشگاه شهیدبهشتی افزود: در پی این تصمیم نابخردانه، هزینه‌هایی که دنیای اسلام برای جبران خسارتِ رسیدن مردم فلسطین به حقوق خود متحمل می‌شوند را زیادتر کرده است.


وی ابراز امیدواری کرد این برانگیختگیِ مردم در کشورهای اسلامی، برای رسیدن به هدف مقدس و نهائی، بتواند کارساز و مؤثر باشد.


صدوق با اشاره به برگزاری جلسۀ اخیر رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دو محور اصلی بحث در این جلسه تأکید بر ضرورت وجود یک ساز و کار حسابرسی بر پژوهش‌های دانشگاهی، قراردادهای بیرونی و به طور خاص قراردادهای کلان در دانشگاه‌ها و پرهیز از صرفاً انتفاع شخصی در امور پژوهشی و تأمین بخش مهمی از اعتبارات دانشگاه‌ها از بودجه‌های پژوهشی و درخواست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک برای تفویض اختیار جذب اعضای هیئت علمی به این دانشگاه‌ها بود.


رئیس دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: دانشگاه‌ در سطح کشور، نهاد منحصر به‌فردی‌ست و علی‌الاصول باید تصمیم‌ها در دانشگاه به صورت شورایی اتخاذ شود پس الزام بر این است که این شورا که شورای ما در دانشگاه است منفصل و گسسته از شوراهای معاونت‌ها، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی نباشد و مسائلی که در این شوراها مطرح می‌شود بی‌نظر و با حسن نیت، درست و صحیح اطلاع‌رسانی شود. یکی از ضررهای این گسستگی و انفصال وارد شدن ضربه به نهاد مقدس دانشگاه است.


بدون مصوبۀ وزارت عتف و هیئت امنا، دانشگاه دیناری از دانشجو اضافه دریافت نمی‌‌کند


صدوق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واکنش اخیر دانشجویان به دریافت شهریه بابت واحدهای جبرانی و پیش‌نیاز بیان داشت: دانشگاه دیناری اضافه بر خلاف قانون و مصوبه‌های وزارت عتف و هیئت امنا از دانشجو دریافت نکرده و نخواهد کرد. بررسی‌هایی که در جلسات با معاونان آموزشی، دانشجویی و فرهنگی انجام شد حاکی از آن است که اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات به دانشجویان، به‌صورت خوب و اثرگذار انجام نمی‌شود.


وی ادامه داد: احالۀ نابجای مسائل از سوی شورا یا معاونان آموزشی در دانشکده‌ها به معاونان یا رئیس دانشگاه موجب برانگیختگی مسائل در دانشگاه می‌شود.


رئیس دانشگاه شهیدبهشتی افزود: بدیهی‌ست که دانشجو حق اظهارنظر دارد؛ می‌تواند به مسائل صنفی خود ورود کند، اما بهتر این است که فضای ذهنی دانشجو معطوف به مسائل ملی و کلان کشور باشد و و از ورود به مسائل خرده و بی‌اهمیت پرهیز کند و این نیازمند همکاری و همیاری دانشکده‌هاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته