دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 12:21
بیژن زنگنه در پاسخ به سوال حاجی دلیگانی:

طرح برندینگ باعث کاهش تصدی دولت می‌شود

وزیر نفت در دفاع از طرح برندینگ تأکید کرد: این طرح سبب کاهش تصدی و هزینه‌های دولت می‌شود.
کد خبر : 240710

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بیژن نامدار زنگنه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حاجی دلیگانی در خصوص غیرقانونی بودن طرح برندینگ عنوان کرد: در سال 88 دولت وقت تصمیم گرفت که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را واگذار کند؛اما این کار تا سال 92 رخ نداد و بنده در زمان تصدی‌گری خود تلاش کردم تا این شرکت از فهرست واگذاری‌ها خارج شود.


وی توضیح داد: در حال حاضر شرکت پخش، بنزین را به جایگاه‌داران تحویل می‌دهد و پول آن به خزانه واریز می‌شود؛در این مرحله است که وزارت نفت برای پرداخت دستمزد جایگاه‌داران و کامیون‌داران باید از خزانه درخواست پول کند ؛بنابراین نزدیک به ده‌ها میلیارد تومان طلب داریم که باید از خزانه پول برداشت کنیم.


واگذاری جایگاه‌ها اجباری نیست


عضوکابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه 3 هزار و 500 جایگاه نفت و بنزین و 2500 جایگاه CNG داریم، بیان داشت: تحویل بنزین و فرآورده‌های نفتی به این جایگاه‌ها اختلاف نظرهای بسیاری ایجاد می‌کند که کار را به دادگاه می‌کشد؛اما اگر طبق مصوبه دولت نفت، بنزین، گازوئیل در محل انبار به جایگاه‌دار فروخته شود اختلاف و دعواها کاسته می‌شود.


وی تأکید کرد: این که گفته می‌شود مالکیت جایگاه‌ها با طرح برندینگ به خطر می افتد درست نیست، این مسئله اختیاری است و واگذاری جایگاه‌ها به صورت اجبار انجام نمی‌شود.


طرح برندینگ در واقع طرحی تشویقی است


وزیر نفت با بیان اینکه با طرح برندینگ کمیت و کیفیت سوخت، ایمنی جایگاه و ظاهر جایگاه نیز مورد توجه قرار می گیرد، ادامه داد: برای اجرای طرح برندینگ 85 شرکت تقاضا دادند و صلاحیت آنها بررسی شد بنابراین انحصاری در کار وجود ندارد و شرکت‌های برند تنها می‌توانند سهم 20 درصدی در نظارت، سهم 30 درصدی در سطح استان و سهم 50 درصدی در سطح شهرستان داشته باشند که این نگاه به نفع کشور تمام می‌شود.


زنگنه در خصوص اینکه قانون به او اجازه ایجاد چنین طرحی را نداده است، گفت: طبق قانون نفت در سال 91، وزیرنفت اختیار مقررات و دستور العمل‌ها در زمینه حسن امور توزیع نفت و گاز و نظارت بر فرآیند تجارت نفت و گاز را برعهده دارد ؛بنابراین کار ما غیرقانونی نیست.


وزیر نفت در پایان تأکید کرد: طرح برندینگ باعث کاهش تصدی و هزینه‌های دولت می‌شود،هم پالایشگاه‌ها می‌توانند جایگاه داشته باشند،هم جایگاه‌دارانی داریم که پالایشگاه ندارند،این طرح در واقع تشویقی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته