دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 11:49
وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

گردش‌ مالی کنکور ربطی به سازمان سنجش ندارد/ حذف کنکور پیگیری می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از پیگیری طرح حذف کنکور خبر داد و تاکید کرد: مباحث مطرح شده درباره گردش‌های مالی در حوزه آزمون سراسری مربوط به سازمان سنجش نیست.
کد خبر : 240693

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، منصور غلامی صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده پژوهشگر سراسر کشور در جمع خبرنگاران، درباره حذف کنکور اظهار کرد: برنامه حذف کنکور در دستور کار است و تاکنون نیز در انتخاب دانشجویان برای ورود به دانشگاه موضوع سوابق تحصیلی مد نظر است.


وی تصریح کرد: البته در رشته‌های پرطرفدار دانشگاه قطعا سهمی که از آزمون صورت می‌گیرد، تأثیرگذار است ضمن اینکه برنامه‌ای وجود دارد که در آینده این کنکور تبدیل به روش جدیدی از گزینش دانشجو و انتخاب برای رشته باشد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ضرورتا این برنامه باید از آموزش و پرورش شروع شود مثلا اینطور مشخص کنیم که از 5 سال آینده دیگر مدل آزمون سراسری نخواهیم داشت و باید آموزش و پرورش برنامه لازم برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ارزیابی سوابق تحصیلی آنها به اجرا در آورد. این برنامه می‌تواند توسط آموزش و پرورش و یا مجموعه‌ای که در کشور در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند، پیشنهاد شود.


غلامی تأکید کرد: به نظرم هرچه زودتر باید به دانش‌آموزان بگوییم که براساس چه معیاری در آینده‌ای مشخص قرار است انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند چرا که این ضرورت دارد و باید آنها خودشان را برای ورود به دانشگاه آماده کنند.


وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره دخالت شرکت تعاونی سازمان سنجش آموزش کشور در عدم حذف کنکور سراسری نیز گفت: نه، اینطور نیست. سازمان سنجش مجری قانون است و در حال حاضر مجموعه برنامه‌های تنظیم‌شده را اجرا می‌کند ضمن اینکه 85 درصد امتیاز را از سوابق آموزشی دانش‌آموزان استخراج می‌کنند.


تغییر مدیریت‌ها روندی طبیعی است


غلامی اضافه کرد: مباحثی در خصوص گردش‌های مالی در حوزه کنکور سراسری مطرح شده است که این مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور نبوده و مربوط به بیرون از سازمان است.


وی درباره تغییر رؤسای دانشگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: تغییر مدیریت‌ها روندی طبیعی است و براساس شرایط برخی رؤسا اعلام می‌کنند که فعالیت‌شان کافی است ضمن اینکه گاهی با توجه به سیاست‌ها ممکن است برخی مدیران برای پیشبرد سیاست‌های موجود بهتر تشخیص داده شوند.


وزیر علوم درباره پژوهش در دانشگاه‌ها هم گفت: برنامه اصلی ما این است که نتایج پژوهش اعم از اجتماعی و فناوری به سطح جامعه برود و به پژوهش‌هایی که به صنعت و جامعه بپردازد، بهای بیشتری بدهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته