دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 10:35
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

منافع خیلی‌ها اجازه نمی‌دهد کنکور حذف شود/ پیگیری جدی کمیسیون آموزش برای حذف کنکور

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌شود در دو ساعت و با کنکور سرنوشت کشور را تعیین کرد از پیگیری جدی کمیسیون آموزش برای اجرای کامل قانون حذف کنکور خبر داد.
کد خبر : 240637

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا تاکید کرد: اینکه کنکور باید حذف شود درست است، اینکه کنکور نظام آموزشی را تحت‌الشعاع قرار داده است درست است، مسیر صحیح تعلیم و تربیت منحرف شده است، اینکه منافع خیلی‌ها هست که اجازه نمی‌دهد کنکور حذف شود و اینکه نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین اجرا نمی‌شود به خاطر وجود کنکور است، اینکه تربیت، هنر و فرهنگ و همگی تحت‌الشعاع چهار عدد تست قرار گرفته است خطر کنکور است.


میرحمایت میرزاده ادامه داد: نمی‌شود در دو ساعت سرنوشت کنکور را با چهار تست تعیین کرد، این خطر بزرگ کنکور است، اینها همه شاهد بر این است که حذف کنکور هر چه زودتر به نفع نظام تعلیم و تربیت و به نفع نظام آموزشی است. استرس، فشارهای روانی و ... همگی به خاطر کنکور ایجاد می‌شود.


وی افزود: منافع خیلی‌ها در این است که مسقیم و غیرمستقیم کنکور بماند و حذف نشود اما ما در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به جد پیگیر هستیم و ان شاء‌الله قانونی که مصوب شده است باید حالت اجرایی کامل به خودش بگیرد و اینکه بالاخره باید این فضا را عوض کنیم.


میرزاده گفت: اکنون مهارت و اشتغال‌زایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ولی متاسفانه در این کنکور فعلی هنر و مهارت دیده نمی‌شود. کنکور باعث شده تا آن مسیر لازم برای اشتغال‌زایی شکل نگیرد.


سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: حتی تنوع مدارسی هم که در کشور وجود دارد و باعث طبقاتی شدن شده است، ناشی از کنکور است و الا اگر کنکور نبود این تنوع مدارس هم با هر اسم و رسمی وجود نداشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته