دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 10:16

انتقاد سالاری از نحوه مدیریت هاشمی در جلسات شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درباره پرونده ملکی که متعلق به شرکت زامیاد است، نسبت به نحوه مدیریت رئیس شورای شهر انتقاد کرد.
کد خبر : 240610

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در جریان بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با پخش تصاویری از تذکری که جلسه گذشته در صحن شورا ارائه کرده بود، ضمن انتقاد از انتخاب گزینشی تصاویر اظهار کرد: برای اولین بار است که از این دست پرونده‌ها در جلسات علنی شورای شهر مورد بحث قرار می‌گیرد.


وی در خصوص ملک مورد بحث در جلسه گذشته توضیح داد: این ملک متعلق به شرکت خودروسازی زامیاد و در واقع متعلق به دولت است.


سالاری با بیان اینکه مساحت این ملک 91 هزار متر مربع عنوان شده است، تصریح کرد:‌ بیش از 50 درصد آن تحت ساخت و ساز کارخانه قرار گرفته که همگی دارای پایان کار هستند.


وی درباره اینکه این ملک را می‌توان تحت عنوان یک باغ نامید یا خیر، توضیح داد: اگر قرار باشد ملکی را باغ بنامیم در سند مالکیت آن باید عنوان شود که ملک باغ است. همچنین از کمیسیون ماده 12 سازمان زمین شهری استعلام می‌شود که آیا این ملک باغ است یا خیر و در نهایت باید استعلام صورت گیرد که آیا تعداد مناسب اصله درخت در ملک وجود دارد یا خیر.


رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه از درخت‌های این ملک صیانت خواهد شد، گفت:‌ نظر کارشناس باید اعلام شود که آیا این ملک از سه شرط عنوان شده یکی از شرایط را دارد یا خیر.


وی در ادامه به انتقاد از محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پرداخت و گفت: آقای رئیس نباید وسط پرونده صحبت‌های مرا قطع کنند باید اجازه دهند سه الی پنج دقیقه از زمان بگذرد و بعد شورا را تعطیل کنند تا چنین مسائلی به وجود نیاید.


در ادامه ابراهیم امینی نائب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در دوره‌های گذشته جلسات شورای شهر یک روز به صورت علنی و یک روز به صورت غیر علنی برگزار می‌شد، گفت: در دوره‌های گذشته در خصوص چنین پرونده‌هایی (باغات) در جلسات غیر علنی تصمیم‌گیری می‌شد.


امینی ادامه داد: با توجه به اینکه شفافیت یکی از مولفه‌های حکمرانی خوب است شورا تصمیم گرفت تا تمام جلسات به صورت علنی و با حضور اصحاب رسانه باشد تا شائبه‌ای در خصوص تصمیم‌گیری‌ها به وجود نیاید.


نائب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: انتظار این است که رسانه‌ها و در راس آن صدا و سیما به صورت منصفانه تصمیم‌گیری‌ها را برای شهروندان منعکس کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته