دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1396 - 10:00
به مناسبت روز جهانی آموزش

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در چین سخنرانی می‌کند

دکتر مرتضی کهراریان عضو هیات علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به مناسبت روز جهانی آموزش در کشور چین سخنرانی می‌کند.
کد خبر : 240587

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ عضو هیات علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به مناسبت روز جهانی آموزش با شعار یک دنیا و یک آموزش در کشور چین به عنوان سخنران و سرگروه آموزشی در کارگروه فعالیت‌های آزمایشگاهی (Internatinal Mind \lab) و در ارتباط با موضوع کشف گونه‌های جدیدی از حشرات ماهی نقره‌ای انتخاب و از وی دعوت شده است.


ایده اولیه برگزاری روز جهانی آموزش در ابتدا توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو( و تحت حمایت های عالی این سازمان انجام پذیرفت. هدف از برگزاری این رویداد ترویج و گسترش نظام آموزشی پیشرفته و پیشرفت و توسعه آموزش جهانی است. به نحوی که بر اساس شعار برگزار کنندگان این همایش سعی می‌شود با دعوت از مدرسان برجسته و کارشناسان کشورهای مختلف جهان، یک پلت فرم ارتباطی در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله آموزش، کشف روش های تدریسی، تبادل تجربه در زمینه تحقیق و توسعه تجهیزات آموزش جدید و نیز آخرین یافته‌های علمی مد نظر قرار گیرد.


دوره قبل در سپتامبر 2017 و با عنوان "وراثت نوآوری، همکاری و توسعه" با حضور 49 کشور جهان در چین برگزار شد.


این سخنرانی در تاریخ پایان سپتامبر 2018 برابر با مهر سال 1397 و در 14 زمینه مختلف در شهر جینان کشور چین برگزار خواهد شد.


به گزارش آنا؛ مرتضی کهراریان از پژوهشگران برتر استان کرمانشاه و یکی از مکتشفان گونه های جدید در علم حشره شناسی است که تا به حال بیش از 17 گونه مختلف از حشرات را برای نخستین بار در دنیا کشف و بیش از چهل گونه را برای بار اول در ایران گزارش نموده است. شایان ذکر است بسیاری از گونه های شناسایی شده توسط این محقق به نام ایران و یا نقاط مختلف استان کرمانشاه نامگذاری و نگهداری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب