دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 15:34
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم:

بازنگری فرآیندهای اجرایی می‌تواند کمبود بودجه را جبران کند

دکتر مسعود برومند با درست دانستن انتقادات به بودجه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه 97 تاکید کرد: ما می‌توانیم با بازنگری فرآیندها، این کمبود را جبران کنیم.
کد خبر : 240438

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در آیین تکریم و معارفه سرپرستان سابق و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سیاست وزارت عتف این است که مسئولیت‌ها را به افرادی بسپارد که در آن حوزه تخصص کافی را دارند. چالش‌های امروز کشور بر همه آشکار است و انتظار از وزارت علوم این است که به چالش‌های بزرگ ملی کشور نگاه کند. برخی از این چالش‌ها در حال بحران هستند. از طرف دیگر اشتغال نیروی متخصص هم مطرح است. وزارت علوم هم باید به این بحث پاسخ درست بدهد.


مسعود برومند ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به گستردگی و مزیت‌های منطقه‌ای مناسب می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای کشور برای ایجاد اشتغال نیروی متخصص باشد.


وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های مهم کشور تربیت نیروی مهارتی مناسب برای ایجاد کارآفرینی است که این دانشگاه باید به خوبی این ماموریت را انجام دهد.


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با درست دانستن انتقاد به بودجه دانشگاه‌ها، تاکید کرد: اگرچه بودجه ناچیز است، ولی همه ما می‌دانیم که پول همه‌چیز نیست. بازنگری فرآیندهای اجرایی ما می‌تواند کمبود بودجه را جبران کند. بسیاری از تجربیات جهانی امکان بومی‌سازی دارد و اگر شما ناموفق شوید، کشور و اقتصاد کشور هم ناموفق و ضعیف خواهد بود.


وی خطاب به مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: به دلیل امنیت تربیت نیروی ماهر، شما فرصت دارید طرح‌هایی را برای همکاری با دانشگاه‌هایی که زیاد در حوزه نظری و مرز دانش پیش رفته‌اند، ارائه دهید تا این شکاف پر شود و آنها هم به سوی کارآفرینی بیایند.


برومند با بیان اینکه بودجه سال 97، سال بسیار سختی را نشان می‌دهد، گفت: خربزه شیرین از زمین‌های کم‌آب بیرون می‌آید، ما همه باید تمام هوش و ذکاوت‌مان را به کار بگیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته