دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1394 - 12:30

سناتور جمهوری‌خواه: وزارت امورخارجه را به دلیل منتشر نکردن گزارش درباره ایران جریمه می‌کنیم

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در صدد جریمه کردن وزارت امور خارجه این کشور به دلیل منتشر نکردن گزارشی درباره ایران است.
کد خبر : 24027

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فاکس‌نیوز، تد کروز در نظر دارد طرحی را به سنا ارائه کند که بر اساس آن وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل منتشر نکردن گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، جریمه شود.


بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا باید گزارش مزبور را در اوائل سال جاری میلادی منتشر می‌کرد، اما بر اساس اعلام منابع آگاه، این گزارش به منظور تلاش برای آرام کردن ایران در زمانی که مذاکرات هسته‌ای در حال برگزاری است، منتشر نشده است.


با این حال، سناتورها از آغاز سال جاری میلادی به دولت اوباما فشار بسیاری آورده‌اند تا درباره وضع حقوق بشر در ایران گزارش خود را منتشر کند، اما دولت آمریکا تاکنون از انجام این امر امتناع کرده است.


کروز و چند سناتور دیگر آمریکایی در تلاش هستند که وزارت امور خارجه را به دلیل این مسئله و نقض قوانین فدرال آمریکا تحت فشار قرار دهند.


کروز در سخنان خود در این‌باره گفت: این گزارش قرار بود در روز 25 فوریه سال جاری منتشر شود، اما دولت اوباما به آسانی قانون را نادیده گرفته است. آنان با گذشت ماه‌ها از زمان مذکور آنان از تهیه و انتشار این گزارش امتناع کرده‌اند. به همین دلیل طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن به ازای هر 30 روز تاخیر در انتشار این گزارش، پنج درصد از بودجه وزارت امور خارجه به عنوان جریمه برای این وزارتخانه در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب