دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 11:00
میرزاده در تشریح دستور کار کمیسیون آموزش؛

کمبود بودجه سدی در برابر جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه اهل بیت(ع)

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه موازی‌کاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس مورد انتقاد نمایندگان است، از کمبود بودجه در دانشگاه اهل بیت با وجود تقاضای بالا برای تحصیل در این دانشگاه‌ها خبر داد.
کد خبر : 240246

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید حمایت میرزاده، در تشریح دستور کار دیروز (یکشنبه 19 آذرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه اهل بیت (ع) به کمیسیون متبوعش اشاره کرد.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با شورای انقلاب فرهنگی مشترکات قابل ملاحظه‌ای دارد نمایندگان در این جلسه بر ضرورت اقدام موثر شورای انقلاب فرهنگی در انتخاب مدیران مجرب با سبقه فرهنگی برای دانشگاه‌ها تاکید کردند، چراکه بسیاری از دانشگاه‌‎ها چندین سال با سرپرست اداره می‌شوند که این مسئله آسیبی برای حوزه آموزش کشور به شمار می‌آید، همچنین نحوه اجرای سند تحول بنیادین در حوزه آموزش و.. از سوی نمایندگان مطرح شد.


وی افزود: همچنین تنوع مدارس، مشکلات ایجاد شده از طریق کنکور، موازی‌کاری با مجلس و ایفای نقش قانونگذاری در برخی مواقع از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که نمایندگان کمیسیون آموزش نسبت به آن دغدغه داشته و این موضوعات را با آقای مُخبر دزفولی به‌عنوان دبیر شورای انقلاب فرهنگی در میان گذاشتند.


برخی‌ها از طریق شورای انقلاب فرهنگی مجلس را دور می‌زنند


میرزاده با بیان اینکه نمایندگان حاضر در کمیسیون آموزش معتقدند، شورای انقلاب فرهنگی محل فرار و به نوعی دور زدن مجلس برای برخی از افراد و مسئولان شده است، از انتقاد نمایندگان نسبت به موازی‌کاری این شورا با مجلس گفت.


وی از تفاهم کمیسیون آموزش و شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور جلوگیری از موازی کاری خبر داد و افزود: از آنجا که برخی از طرح‌ها و لوایح مانند استخدام حق‌التدریسان با مخالفت کمیسیون آموزش و مجلس رو به رو می‌شوند برخی از افراد برای پیشبرد آنها به شورا رجوع کرده و مصوبه‌ای دریافت می‌کنند که این مصوبات تصمیمات مجلس را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


میرزاده همچنین با اشاره به حضور آیت‌الله اختری رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) در کمیسیون آموزش، گفت: این دانشگاه در حوزه حقوق، معارف و فلسفه اسلامی فعالیت کرده و تمامی دانشجویان آن خارجی هستند.


تقاضای بالای خارجی‌ها برای تحصیل در دانشگاه اهل بیت/کمبود بودجه مانع از پذیرش


این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: این دانشگاه به دلیل استفاده از اساتید برجسته و سطح کیفی آموزش و تقاضای بالا برای پذیرش در آن از سوی کشورهای مختلف به بودجه بیشتری نیاز دارند به همین دلیل رئیس دانشگاه اهل بیت(ع) تقاضای مساعدت در زمینه بودجه را داشته است.


به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: به گفته آیت‌الله اختری هر یک از این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی سفیر فرهنگی ایران و اسلام در کشورهای خود خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته