دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1396 - 10:26
بدری در تشریح دستور کار کمیسیون عمران:

تصمیم‌گیری درباره تفحص از شهرداری تهران به هیات رئیسه مجلس محول شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: با توجه به برابر شدن تعداد آراء موافق و مخالف تفحص از شهرداری تصمیم گیری نهایی در این باره به هیات رئیسه واگذار شد.
کد خبر : 240229

به گزارش حوزه پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، صدیف بدری با اشاره به جزییات جلسه امروز یکشنبه ( 19 آذرماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حضور نمایندگان متقاضی و نجفی شهردار تهران نخستین دستور کار این جلسه کمیسیون بود.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با یادآوری محورهای تفحص از شهرداری تهران، افزود: نحوه ساخت و ساز، هزینه ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری ها و املاک شهرداری ها از محورهای تفحص از شهرداری تهران بود که با حضور نمایندگان متقاضی مطرح و توضیحات شهردار تهران در این باره استماع شد.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پس از استماع توضیحات شهردار تهران رای گیری در خصوص طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران انجام شد، تصریح کرد: با توجه به برابری تعداد نظرات موافق و مخالف در رای گیری انجام شده مقرر شد از هیات رئیسه مجلس در این باره نظرخواهی شود.


وی ادامه داد: پس از تعیین تکلیف رای گیری انجام شده در خصوص تفحص از شهرداری تهران از سوی هیات رئیسه مجلس این طرح برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.


بدری با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی تقاضای اعمال ماده 236 در خصوص نحوه تامین و توزیع قیر رایگان موضوع قوانین بودجه سال های 1394، 1395 و 1396 کل کشور با حضور مدیرعامل شرکت پخش و پالایش فراورده های نفتی، معاون نظارت مالی وزیر امور اقتصادی و دارایی و خزانه دار کل کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور و وزارتخانه های کشور، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوع دیگر این کمیسیون بود.


وی ادامه داد: در سال 94 طبق قانون مقرر شده بود 2 میلیون تن به ارزش 2 هزار و 400 میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دستگاه های مربوطه قرار بگیرد که در سال 95 به سه میلیون تن و در سال 96 به 4میلیون تن افزایش یافت.


این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: طبق بررسی های انجام شده عملکرد دستگاه های مربوطه در ارایه قیر رایگان در سال 94 و 95 سقف هزار میلیارد تومان بوده و در سال 96 نیز هزار و 818 میلیارد تومان ابلاغ شده است.


بدری با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده و گزارش‌های واصله از سوی وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه عملکرد خلاف قانون در ارایه قیر رایگان دستگاه های مربوطه محرز شده است، تصریح کرد: در ارایه قیر رایگان سقف قانون رعایت نشده از این رو اعمال ماده 236 قانون برای شفاف سازی موضوع در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این جلسه مقرر شد گزارشی از نحوه ارایه قیر رایگان از سوی دستگاه‌های مربوطه از سوی کمیسیون عمران مجلس تهیه شده و به صحن ارسال شود تا نمایندگان در خصوص عملکرد سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت نفت تصمیم بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته