دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1394 - 12:45

نرخ احتمالی سود لیزینگ مسکن اعلام شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با رد تناقض فعالیت لیزینگ مسکن و مشاوران املاک، میزان سود لیزینگ مسکن را اعلام کرد.
کد خبر : 24020

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مشاوران املاک وظیفه معرفی و ایجاد ارتباط میان خریدار و فروشنده ساختمان را بر عهده دارند، گفت: لیزینگ نظام تامین مالی است و لیزینگ‌های مسکن نیز همانند لیزینگ‌های فعال خودرو در کشور کارکرد تامین مالی برای خرید مسکن را بر عهده خواهند داشت.


حامد مظاهریان افزود: لیزینگ‌ها شرکت‌های تامین مالی برای مراجعه خریداران دارای توان بازپرداخت نرخ بالاتر تسهیلات هستند و من ارتباط لیزینگ و مشاوران املاک را متوجه نمی‌شوم.


وی تصریح کرد: لیزینگ‌های مسکن در ازای تسهیلات ارائه شده با خریدار قرارداد منعقد کرده و سند ملک را در رهن خود قرار می‌دهند و خریدار نیز این وام دریافتی را به فروشنده می‌دهد.


مظاهریان ادامه داد: پیش‌فروش مسکن ارتباط بیشتری به مشاوران املاک دارد، چرا که برای پیش‌فروش باید به معاملات ملکی مراجعه و آنها نیز خریدار را معرفی می‌کنند.


معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: لیزینگ مانند بانک تامین مالی انجام می‌دهد و تنها نرخ تسهیلات در این دو با یکدیگر متفاوت است.


وی درباره نرخ تسهیلات لیزینگ مسکن نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر بانک‌ها تسهیلات را با نرخ 14 درصد به متقاضیان ارائه می‌کنند، اما نرخ تسهیلات شرکت‌های لیزینگ بالاتر و اصولا گران‌قیمت است و باید حدود 20 تا 21 درصد باشد.


پیش از این رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه لیزینگ مسکن مراکزی هستند که می‌خواهند میان تولیدکننده و خریدار واسطه‌تراشی کنند، گفته بود: واسطه میان تولیدکننده و خریدار خانه، صنفی به نام مشاورران املاک است و این ظرفیت با 120 هزار عضو در کشور وجود دارد.


حسام عقبایی افزود: مشاوران املاک ساختاری قانونی همراه با مصوبه مجلس شورای اسلامی هستند و ما می‌توانیم از ظرفیت شبکه مدیریتی منسجم صنفی استفاده کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته