دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1394 - 11:52
در کارگاه آموزشی مفاهیم بنیادی در حقوق بشر واحد اصفهان

گلستانی: ریشه نقض حقوق بشر در دنیای معاصر بی اعتنایی به عقلانیت است

کارگاه آموزشی مفاهیم بنیادی حقوق بشر با برنامه ریزی معاونت فرهنگی اجتماعی و با مشارکت کمیسیون حقوق بشر اسلامی کشور برای استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.
کد خبر : 24017

به گزارش خبرنگار آنا، در این کارگاه یک‌روزه محمدحسن ضیایی‌فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران به تشریح ابعاد مختلف حقوق بشر و جایگاه تکریم انسان در آموزه های دین اسلام و ضرورت توجه استادان بعنوان قشر نخبه جامعه به گفتمان‌سازی حقوق بشر در میان جوانان برای احیای ارزش‌های انسانی در جامعه دینی پرداخت.


در ادامه این برنامه باقر انصاری عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی(ره) و از اعضای کمیسیون حقوق بشر اسلامی، در سخنرانی خود، مفاهیم بنیادی در حقوق بشر را مورد تبیین قرار داد.








گلستانی ریشه عدم توجه به کرامت انسانی و نقض حقوق بشر در دنیای معاصر را بی‌اعتنایی انسان امروز به عقلانیت دانست و ظهور پدیده‌های شومی مانند القاعده، داعش و ... را نتیجه دین منهای عقلانیت ارزیابی کرد

انصاری با اشاره به تاریخچه شکل گیری اسناد بین‌المللی حقوق بشری، مطالعات توصیفی تحلیلی حق‌های بشری را در سه زمینه حقوق مدنی سیاسی، حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حقوق همبستگی، به عنوان نسل‌های اول، دوم و سوم حقوق بشر مورد تحلیل قرار داد.


در ادامه این نشست دو تن از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)؛ استاد سید هاشم گلستانی از گروه علوم تربیتی و سید محمدصادق احمدی از گروه حقوق بطور جداگانه به بررسی موضوع کرامت انسانی و حقوق بشر پرداختند.


سید هاشم گلستانی ریشه عدم توجه به کرامت انسانی و نقض حقوق بشر در دنیای معاصر را بی‌اعتنایی انسان امروز به عقلانیت دانست و ظهور پدیده های شومی مانند القاعده، داعش و ... را نتیجه دین منهای عقلانیت ارزیابی کرد.


همچنین سید محمدصادق احمدی با تأکید بر ضرورت پرداختن به موضوع حقوق بشر، ظرفیت آموزش‌های دانشگاهی را در این راستا قابل اعتنا دانست و بر اهتمام هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی برای آشنایی با لایه‌های متنوع کرامت والای انسانی، با هدف ارتقای ارزش‌های انسانی در جامعه تأکید کرد.


در بخش دیگری از این کارگاه استادان به هم‌اندیشی در خصوص مقوله حقوق بشر، شناسایی آسیب‌ها و نقاط قوت کشور در این زمینه پرداختند.


بخش پایانی این کارگاه یک‌روزه که با استقبال استادان بویژه استادان گروه‌های حقوق، روانشناسی و مدیریت همراه بود ـ اهدای لوح تقدیر و تجلیل از سخنرانان اصلی این نشست بود که با تشویق حاضران همراه شد.


به استادان شرکت‌کننده در این هم اندیشی نیز گواهی از سوی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با محاسبه امتیاز فرهنگی، اعطا خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته