دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پژوهشگر نمونه خراسان شمالی در گفت‌وگو با آنا:

جسارت علمی، صداقت و صبر کلیدواژه‌های موفقیت‌ هستند

دکتر ابوالفضل فرهادی به عنوان پژوهشگر نمونه استانی در رشته علوم پزشکی دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی در سال 96 شناخته شد.
کد خبر : 239993

فرهادی که استاد نمونه علمی فرهنگی در سال 87 - 1386در منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی(سابق)، پژوهشگر برتر (نفر اول) در گروه علوم پزشکی بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی پژوهشی استان خراسان شمالی 1387، مدیر پژوهشی برتر استان خراسان شمالی 1388، پژوهشگر برتر (نفر اول) در گروه علوم پزشکی در بین واحدهای دانشگاهی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی(سابق) 87 1386، پژوهشگر برتر (نفر اول) در گروه علوم پزشکی در بین واحدهای دانشگاهی منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی 1391 را در کارنامه پژوهشی خود دارد به سوالات خبرنگار خبرگزاری آنا پاسخ داد.


آقای دکتر چگونه وقت خود را برای پژوهش و امور علمی مدیریت می‌کنید؟


اگر از وقت به درستی استفاده کنیم و مدیریت زمان داشته باشیم، فرصت پرداختن به امور علمی و پژوهش وجود خواهد داشت. وقت را باید ایجاد کرد.


پژوهشگر برتر کسی است که واقعا به‌دنبال حقیقت‌یابی و آشکار کردن حقایق است و تفکر سیستماتیک، نظم و کنترل و نوآوری دارد و صادق و صبور و هدفمند است

شما که 3 بهار تا 50 سالگی دارید چطور می‌توانید مانند یک جوان روحیه پرسشگری خود را حفظ کنید؟


پشتکار و مطالعه مداوم، انسان را به‌روز و ذهن را فعال نگه می‌دارد. هیچگاه از مطالعه فاصله نگرفته‌ام، از فضای مجازی فقط برای رفع نیازهای علمی استفاده می‌کنم. من و اعضای خانواده‌ام بیشترین وقتمان به مطالعه می‌گذرد و بهترین سرگرمی ما مطالعه است و از این کار لذت می‌بریم.


ویژگی‌های پژوهشگر برتر چیست؟


پژوهشگر باید روحیه پرسش‌گری داشته باشد، پدیده‌های اطرافش را به‌دقت مشاهده کند، تفکر انتقادی داشته باشد و تا زمانی‌ که به پاسخ نرسیده دست از تلاش بر ندارد. پژوهشگر برتر کسی است که واقعا به‌دنبال حقیقت‌یابی و آشکار کردن حقایق است، پژوهشگر تفکر سیستماتیک، نظم و کنترل و نوآوری دارد و صادق و صبور و هدفمند است.


چرا پژوهش امروز نسبت به قبل کمرنگ‌تر شده است؟


به اعتقاد بنده پژوهشگران واقعی امروز بیشتر شده‌اند زیرا زمینه تحقیق فراهم است، نیروهای تحصیل‌کرده بیشتری وجود دارند و کشور از سرعت پژوهش خوبی برخوردار است. فهم و دانش بشری افزایش یافته و حس کنجکاوی انسان‌ها بیشتر شده است.


چطور می‌شود هم استاد نمونه علمی فرهنگی بود هم رزمنده دوران دفاع مقدس و مترجم برتر کتاب؟


خواستن توانستن است اگر بخواهید و برای خواسته‌تان تلاش کنید قطعا نتیجه می‌گیرید انسان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است شناخت این استعدادها و ظرفیت‌ها و تلاش برای شکوفا کردن آن‌ها انسان را موفق می‌کند.



دانشجوی خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟


دانشجوی خوب برای تک تک لحظات زندگیش ارزش قائل است و برای زندگیش برنامه دارد و هدفمند است و خدمت به بشریت و انسانیت را سرلوحه کار خود قرار داده و به همه ابعاد انسانی توجه دارد. تفکر، تلاش، پشتکار، جسارت علمی، صداقت و صبر کلید واژه‌های موفقیت‌اند.


ابوالفضل فرهادی دکتری تخصصی رشته پرستاری و سرپرست واحد شیروان از سال 1395 تا کنون است که ریاست در شورای پژوهشی واحد از سال 1385 تا 1391، معاونت پژوهش واحد دانشگاهی شیروان از سال 1384 تا 1391 به مدت 8 سال، مدیر گروه پرستاری واحد شیروان از سال 1380 تا سال 1384 به مدت 5 سال، عضویت در شورای انتشارات منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1386 تا 1391، نایب رئیس کمیته طرح و برنامه و بودجه واحد دانشگاهی از سال 1387 تا 1391، عضویت در کمیسیون پژوهشی منطقه 9.ازسال 1384 تا 1391، عضویت در کمیته علمی چندین همایش علمی فرهنگی، دبیری چندین همایش علمی را در کارنامه اجرایی خویش دارد.


وی تألیف و ترجمه 4 عنوان کتاب، چاپ 35 مقاله علمی پژوهشی و isi در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ارائه 23 مقاله در همایش‌های بین‌المللی و ملی و منطقه‌ای و اجرای 8 طرح پژوهشی مصوب را در کارنامه پژوهشی خود ثبت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته