دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سراج:

برنامه «برجام‌های سریالی» برای نرمالیزه کردن ایران بود

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکایی‌ها برای نرمالیزه کردن رفتار ایران نقشه راهی را طراحی کرده بودند که منتهی به برجام‌های سریالی بود تا ایران به نقطه‌ای ماقبل از پیروزی انقلاب برگردد.
کد خبر : 239862

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک، در خصوص اظهارات اخیر مقامات اروپایی، گفت: به طور کلی آمریکایی‌ها برای نرمالیزه کردن رفتار ایران نقشه راهی را طراحی کرده بودند که منتهی به برجام‌های سریالی بود تا ایران در یک ترمیدور سیاسی و رفتاری به نقطه‌ای ماقبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردد.
وی با بیان اینکه این نقشه راه که محصول لابی‌های ایران و آمریکا بود هفت برجام سریالی را در خود جای داده بود، افزود: این برجام‌ها از نقطه صنعت هسته‌ای آغاز و به روابط ایران و آمریکا منتهی می‌شد.
سراج ادامه داد: دولت اوباما در فرصت پیش آمده مرحله اول این برجام را پیش برد و مرحله بعدی باید توسط دولت‌های بعد طی می‌شد که با انتخاب ترامپ به قدری آشفتگی بین آن‌ها به وجود آمد و سعی کردند از ترامپ یک حالت ترس آور ایجاد کنند و نقش پیش برندگی را به فرانسه و انگلیس بدهند.
کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: پس از سپری شدن چند ماه از ریاست جمهوری ترامپ اوضاع مساعدتر شد و اجرای بخش سخت گیرانه یعنی تشدید تحریم‌ها و ایجاد تحریم‌های جدید به عهده ترامپ گذاشته شد و بخش ادامه روند مذاکره به فرانسه و انگلیس و اتحادیه اروپا واگذار شد.


وی تصریح کرد: هم زمان با تغییر ریل غرب گرایان در داخل نیز به ویژه در بخش حوزه‌های رسانه‌ای عده‌ای در حال مدیریت ادراک جامعه برای تطهیر اروپا هستند.
سراج گفت: در این مرحله موضوع به فرانسه محول شد تا این کشور بتواند پیرامون مسائل دفاعی جمهوری اسلامی وارد مذاکره شود البته با این توجیه که ما پیرامون مسائل موشکی و دفاعی مذاکره نمی‌کنیم بلکه تنها قصد گفتگو در این حوزه را داریم.


منبع: دانشجو


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته