دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1394 - 14:39
همزمان با استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار شد:

مراسم اربعین دو لاله گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا

مراسم اربعین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برگزار شد.
کد خبر : 23984

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا، چهلمین روز خاکسپاری دوشهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور، مردم شهید پرور و ولایتمدار شهر بیضا و کارکنان و اساتید و دانشجویان و امام جمعه شهر بیضا و سردار ابراهیمی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس با با قرائت قرآن و زیارت عاشورا و نوحه سرایی در مسجد این واحد دانشگاهی برگزار شد .


امام جمعه شهر بیضا در اربعین دو لاله گمنام گفت: خداوند متعال را بسیار شکرگزار هستیم که چنین نعمت ارزنده‌ای نصیب مردم بیضا شده است .


وی افزود: تدفین و خاکسپاری دو شهید گمنام، شهر بیضا و دانشگاه آزاد اسلامی را معنویت و فضای شهر را عطرآگین کرده است .


رشیدیان بر لزوم نهادینه کردن ارزش و احترام به مقام والای شهید و شهادت تاکید کرد و گفت: مردم ایران اسلامی تا ابد مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل هستند و هرگز یاد و خاطره شهیدان را فراموش نخواهند کرد.
امام جمعه بر ادامه راه شهدا و پیروی از آرمان‌های آنها تاکید کرد و گفت: شهدا حماسه بزرگی را در برابر دشمن آفریدند و وظیفه ما پیروی از آرمان و ادامه دادن راه شهداست که البته راه شهدای گرانقدر حرکت در جهت راه قرآن و انبیا است .


سردار ابراهیمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان این مراسم با بیان خاطرات رشادت و جانفشانی‌های شهدا به بیان بازخوانی عملیات کربلای 5 پرداخت .


این دو شهید گمنام، یکی با سن ۲۵ سال در سال ۶۱ در جبهه شرهانی در عملیات محرم و دیگری با سن ۲۰ سال در سال ۶۲ در منطقه جزیره مجنون و در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت رسیدند که در اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا به خاک سپرده شدند .


شرکت کنندگان در مراسم با حضور در مزار شهدای گمنام با ادای احترام به روح شهداء فرازی از زیارت عاشورا را قرائت کردند و به روح بلند شهداء فاتحه نثار کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته