دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1396 - 11:15

فساد نتانیاهو یهودیان را به خیابان‌ها کشاند

بیش از 10 هزار نفر در اعتراض به طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های فساد مربوط به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نزدیکانش در خیابان‌های تل‌آویو به تظاهرات پرداختند.
کد خبر : 239831

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، شب گذشته (شنبه) برای دومین هفته متوالی تظاهرات علیه فساد حکومتی در تل‌آویو به راه افتاد و هزاران نفر که به سیاست‌های رژیم صهیونیستی در بررسی پرونده فساد بنیامین نتانیاهو در پرونده‌های 1000، 2000، 3000 و 4000 معترض بودند به خیابان‌های تل‌آویو ریختند و تظاهرات کردند.


تظاهرکنندگان پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که بر آن شعارهایی همچون «تا استعفا از خواسته خود باز نمی‌گردیم»، «نتانیاهو باید به خاطر کارهایش زندانی شود» و «مفسدان باید به خانه برگردند» مشاهده می‌شد.


این اعتراضات به‌دنبال اقدام اعضای ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی برای پیچیده‌تر کردن پرونده فساد و اخلال در روند بازجویی‌های پلیس انجام شده است.


اواخر ماه گذشته بود که رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند پلیس قصد دارد مجددا و بعد از پایان یافتن اعیاد یهودی در 14 اکتبر (22 مهر) تحقیقاتی را بر روی دو پرونده فساد معروف به پرونده 1000 و پرونده 2000 انجام دهد. در پرونده 1000، نتانیاهو متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از تاجران در داخل و خارج از فلسطین اشغالی برای خود و خانواده‌اش است.


اما پرونده 2000 مربوط به قرارداد میان نتانیاهو و سردبیر روزنامه یدیعوت آحارونت است که در آن نتانیاهو با پیشنهاد مبالغی از این روزنامه خواستار پوشش مورد نظر درباره عملکرد کابینه خود شده است.


پرونده 3000 موسوم به پرونده زیردریایی‌های آلمان است که دیوید شمرون، وکیل ویژه نتانیاهو ازجمله بازداشت‌شدگان این پرونده است.


در حال حاضر محتوای پرونده موسوم به 4000 افشا نشده است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته