دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل اسبق پرسپولیس:

طاهری‌ اهل حیف و میل نبود/ هدایتی نگفت مبلغ بدهی ریزه‌اسپور را به طارمی داده‌است

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: طاهری مدیری نبود که اهل حیف و میل یا لفت‌ولیس باشد.
کد خبر : 239807

گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛ انتشار خبری در خصوص مفقود شدن 61 میلیارد تومان از دارایی‌های باشگاه پرسپولیس آن هم پس از استعفا و جدایی علی‌اکبر طاهری از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بهانه‌ای شد تا با امیرعابدینی مدیرعامل سالیان قبل سرخ‌پوشان گفت‌وگویی داشته باشیم. البته با عابدینی درباره تمدید قرارداد برانکو، مشکل تیم‌های ایران برای بازی با نمایندگان عربستان و بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه نیز صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:


*انتشار سندی مبنی بر ناپدید شدن بیش از 61میلیارد تومان از دارایی‌های باشگاه پرسپولیس آن هم در شرایطی که بر بدهی‌های باشگاه 13 میلیاردتومان هم اضافه شده، باعث شده تاجدایی طاهری از پرسپولیس تحت الشعاع این موضوع قرار گیرد.


-در آن سندی که من خواندم به این نکته اشاره نشده که این دارایی‌های باشگاه منقول بوده یا غیرمنقول. تا آنجایی هم که من طاهری و دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را شناخته‌ام، افرادی نیستند که اهل حیف و میل یا لفت‌ و لیس باشند. درست است که این عدد و رقم کوچک نیست ولی باید برای رسیدگی به تمامی امور حسابرس از سوی سازمان حسابرسی به باشگاه برود و از حسابدار باشگاه اسناد بخواهد. اگر توضیحات کافی نبود و موردی دیده شد که حسابرسان را قانع نکرد، آن وقت می‌توان اتهام زد.


*دلیل شما برسلامت کاری مدیران باشگاه پرسپولیس چیست؟


-باشگاه پرسپولیس باشگاهی تک‌رشته‌ای است. تنها فوتبال در این باشگاه دنبال می‌شود که شامل تیم‌های پایه و تیم بزرگسالان است. در چنین شرایطی یافتن جواب‌ها از صورت‌های مالی ساده‌تر است. اگر چندین رشته در باشگاه بود، می‌شد در لابه‌لای این تیم‌ها اعداد و ارقامی را پایین و بالا کرد. شاید بتوان از لحاظ کاری به طاهری، کاشانی و دیگر مدیران باشگاه ایرادی وارد کرد اما به لحاظ سلامت کاری نمره قبولی می‌گیرند مگر آنکه عکس آن ثابت شود.


*با توجه به سال‌ها سابقه اجرایی که دارید گم شدن دارایی‌های باشگاه پرسپولیس و اضافه شدن بدهی‌های باشگاه را در چه می‌بینید؟


-به نظرم باشگاه یک تعداد طلبکار داشته که باید با آنها صلح می‌کرده و طلب آنها را پرداخت می‌کرده است. به طور حتم هم اسنادی در این رابطه موجود است که ارائه می‌شود. این پرداخت‌ها در ترازمالی باشگاه قرار خواهند گرفت. البته این نگاه خوش‌بینانه من به کسر دارایی‌های باشگاه پرسپولیس است.


*هنوز هم به طور واضح مشخص نشده علی‌اکبر طاهری به چه دلیل از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس کنار رفت. شما علت جدایی طاهری را می‌دانید؟


-طاهری با برخی از مدیران وزارت ورزش در لایه‌های مختلف مدیریتی دچار اختلافات شدیدی بود که هیچ‌گونه راه‌حلی هم برای رسیدن به توافق وجود نداشت. مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس هم بیشتر از آن چیزی بود که می توانست به تنهایی آنها را مرتفع کند. طاهری مدیرکاربلدی بود که در پرسپولیس اصول مدیریت در فوتبال را شناخت ولی تعامل لازم با وی نمی‌شد. برای همین هم بهترین راه را استعفا دید.


* تمدید قرار داد برانکو با پرسپولیس موضوعی است که ذهن هواداران باشگاه را به خود درگیر کرده‌است. پیش بینی شما از سرانجام این کار چیست؟


-موفقیت‌های پرسپولیس با برانکو غیرقابل انکار است و باید برای حفظ نیروی متخصص خواسته‌اش اجرایی شود. بازیکنان هم باید حفظ شوند چون پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه بسته است و نمی‌توان جای برخی بازیکنان را با آنهایی که از تیم‌های آکادمی می‌آیند پرکرد. حدس من این است که برانکو را راضی می‌کنند و او در پرسپولیس می‌ماند.


*بنابر صحبت‌های حسین هدایتی بدهی باشگاه پرسپولیس به باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه بابت مهدی طارمی از سوی او پرداخت شده ولی طارمی 4 ماه و باشگاه از دو پنجره نقل‌‌وانتقالاتی محروم شدند.


-هدایتی به من گفت این پول را داده است تا مابه‌التفاوت مبلغی که باعث حضور طارمی در ترکیه شده بود، داده شود تا این بازیکن به پرسپولیس برگردد ولی نگفت که پول را به طارمی داده یا به باشگاه پرداخته است. دراین رابطه باید خود هدایتی بگوید پول را به چه کسی داده است ولی آنچه باید اتفاق می افتاد این بود که نماینده بخش حقوقی باشگاه پرسپولیس به ترکیه می‌رفت و تمامی کارها را انجام می‌داد تا این محرومیت‌ اتفاق نمی‌افتاد و طارمی هم در مظان اتهام قرار نگیرد.


*فدراسیون فوتبال و در راس آن مهدی تاج اعلام کردند که این فصل بازی‌های تیم‌های ایرانی با تیم‌های عربستانی در زمین بی‌طرف نخواهد بود ولی دبیرکل AFC خلاف این گفته‌ را مطرح کرده است؟


-متاسفانه ما در بخش حقوق بین‌الملل ضعیف هستیم و بارها شاهد این موضوع بوده‌ایم که رای‌ها به سمت عربستانی‌ها و دیگر کشورها بوده است. در داخل ایران یک ادعایی را مطرح می‌کنیم ولی در مجامع بین المللی نمی‌توانیم از ادعایی که داریم دفاع کنیم. در موضوع بازی با تیم‌های عربستانی هم با اینکه منطق پشت‌سر حرف ماست و خیلی از تیم‌های خارجی بدون کوچکترین مشکلی در ایران بازی کرده‌اند، هنوز نتوانستیم از حق‌مان دفاع کنیم. با وجود اینکه 2 سال از زمانی که تیم‌های عربستانی موفق شدند حرف‌شان را به کرسی بنشانند و در زمین ثالث با ما بازی کنند گذشته است ولی همین حالا هم می‌توان به فیفا از AFC شکایت کرد تا باشگاه‌های ایرانی به حق‌شان برسند.


*مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه برگزار شد و تیم ملی با تیم‌های اسپانیا،پرتغال و البته مراکش همگروه شد. با توجه به تیم‌های همگروه شانس صعود تیم ملی را از گروهش چقدر می‌دانید؟


-من فرض را بر این می‌گیرم که در جام جهانی ایران با ژاپن‌، استرالیا و عربستان در یک گروه قرار می‌گرفت. در چنین شرایطی شانس ایران چقدر بود. می‌توان گفت که 100درصد صعود می‌کردیم. قطعا نه. حالا هم نباید 100درصد خودمان را حذف شده بدانیم. اسپانیا و پرتغال تیم‌های مطرح و صاحب سبکی در فوتبال دنیا هستند. هر دو هم به دنبال صدرنشینی در گروه B هستند. این موضوع می‌تواند به ما کمک کند که در بازی اول برابر مراکش هر طور شده برنده باشیم و منتظر نتیجه دیدار این دو تیم باقی بمانیم. شاید شانس ایران 30درصد برای صعود به مرحله بعد باشد ولی فراموش نکنیم که رویارویی با اسپانیا و پرتغال شخصیت فوتبال‌مان را بالا می‌برد. به‌شرطی که حتی در صورت باخت نمایش قابل قبولی ارائه کنیم.


گفتگو از: حمیدرضا نقیبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته