دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران: 

لزوم به کارگیری خلاقیت، نوآوری و تمایز در اقدامات روابط عمومی‌ها برای دیده شدن در جامعه

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با تاکید بر اینکه باید خلاقیت، نوآوری و تمایز در اقدامات روابط عمومی‌ به کارگیری شود گفت: اگر روابط‌ عمومی‌ها وجه تمایز خود را در جامعه به خوبی اجرایی کنند بهتر دیده خواهند شد. 
کد خبر : 239781

به گزارش خبرنگار سرویس اندیشه خبرگزاری آنا، مهدی باقریان در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با بیان اینکه باید از روزمرگی فاصله بگیریم و در وظایف روابط عمومی‌‌ها بازاندیشی کنیم گفت:‌ باید خلاقیت و نوآوری را محور و مرکز برنامه‌‌‌ها و فعالیت‌های مان قرار دهیم.
وی افزود: موسسه کارگزار روابط عمومی به عنوان یک عضو جامعه روابط عمومی نمی‌تواند نسبت به این موضوع مهم بی‌تفاوت باشد و به همین دلیل و برای کمک به درک این فرآیند، موضوع کنفرانس چهاردهم به «خلاقیت، نوآوری و تمایز» اختصاص داده شد. ضمن اینکه همان طور که همه می‌دانیم اگر خلاقیت و نوآوری وجود نداشته باشد حتی زندگی فردی و شخصی ما کسالت آور می‌شود.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: باید سعی کنیم از امور تکراری کمی فاصله بگیریم و با ابتکار عمل زندگی را بهینه تر کنیم. حتی در طبخ غذا و نوع لباس پوشیدن و یا هر چیز دیگر که به زندگی فردی ما مربوط می‌شود ممکن است تغییری ایجاد کنیم و از رویه‌های معمول فاصله بگیریم.



وی خاطرنشان کرد: در زندگی سازمانی هم قاعدتا از چنین قاعده‌ای پیروی می‌کنیم. خلاقیت همان جایگاهی که در زندگی فردی دارد با یک تفاوت اندک در زندگی سازمانی هم دارد.



باقریان اظهار داشت: در واقع اگر سازمان‌ها و شرکت‌ها بخواهند به حیات خود ادامه دهند چاره‌ای ندارند جز این که فراگردهای خلاقیت را در موسسات شان تقویت کنند و به موازات آن به اصلاح سیستم‌ها و فرایندها هم بپردازند.



وی گفت: برای ما شاغلان روابط عمومی موضوع خلاقیت یک موضوع کلیدی و حیاتی است. در واقع به همه بخش‌های روابط عمومی باید نیروی خلاقیت تزریق شود و با استفاده از فراگردهای خلاقیت در روابط عمومی انقلاب ایجاد کرد.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران افزود: برای این که بتوانیم هنر هشتم را از روزمرگی نجات بدهیم و روابط عمومی به جایگاه حرفه‌ای خودش برسد یک راهش این است که یک بازنگری کامل در وظایف و بخش‌های مختلف روابط عمومی داشته باشیم هم در ساختارها و هم در فرایندها. خوشبختانه در این زمینه ۳ جلد کتاب استانداردهای روابط عمومی منتشر شده که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
وی گفت: متاسفانه رفتارهای ما شبیه یک مهره مارپله است. وقتی به سرمار می‌رسیم دوباره به دم مار سقوط می‌کنیم. معنی اش این است که همیشه در یک دایره بسته در حال در جا زدن هستیم.



باقریان تصریح کرد: برای این که ما بتوانیم از این وضعیت خودمان را نجات بدهیم باید نوآوری را در کوچکترین برنامه‌ها و فعالیت‌های خودمان دخالت بدهیم تا تاثیرگذاری کارهایی که انجام می‌دهیم و پیام‌هایی که طراحی و مخابره می‌کنیم بالا و بالاتر برود و اگر می‌خواهیم تبلیغاتی داشته باشیم سعی کنیم خلاقانه‌تر باشد. لذا اگر می‌خواهیم فعالیت‌های ما تاثیرگذار شود باید وجه تمایز کارمان را پیدا کنیم.



وی گفت: پیامی که روابط عمومی‌ها طراحی می‌کنند، خدماتی که ارایه می‌دهند، برنامه یا کارزاری که اجرا می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که حمایت و نظر مردم را جلب کنند و اگر چنین کاری کردند به هدف موردنظر دست پیدا کرده‌اند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران تصریح کرد: معتقدم «نقطه عطف» هدف غایی همه فعالیت‌های روابط عمومی است. نتایج مطالعات هم نشان می‌دهد که خلاقیت، نوآوری و تمایزی که منجر به «نقطه عطف» می‌شود یک عنصر مهم در فرایند برنامه‌ریزی و کاری روابط عمومی است. بنابراین سازمان‌هایی که به مردم خدمت ارایه می‌دهند باید روابط عمومی خلاقی داشته باشند و ایجاد روابط عمومی خلاق، به مدیر خلاق هم نیاز دارد.



باقریان گفت: باید تمامی فعالیت‌های روابط عمومی‌ها به گونه‌ای باشد که اگر روز روزگاری آن کار متوقف شد مردم نبود آن را متوجه بشوند. پس باید کاری کنیم که کارهای ما به عنوان یک «میراث» ارزشمند برای مخاطبان و مشتریان ما تلقی شود همان چیزی که ما نامش را «نقطه عطف» گذاشتیم.



وی در پایان گفت: روابط عمومی بیش از هر زمان و عرصه دیگری نیازمند و تشنه خلاقیت و نوآوری است. به همین دلیل شاغلان روابط عمومی باید زمان زیادی را به خلاقیت اختصاص دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب