دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1396 - 12:25
رئیس هیات اسلامی فلسطین

تحریم رژیم صهیونیستی عملی نشود، شاهد ادامه دست‌درازی صهیونیست‌ها به ممالک اسلامی خواهیم بود

رئیس هیات اسلامی فلسطین با بیان اینکه انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس از لحاظ حقوق بین‌الملل موضوعی غیر قابل قبول است، گفت: کشورهای اسلامی باید رژیم صهیونیستی را در محافل بین‌المللی از لحاظ سیاسی و اقتصادی زیر فشار قرار دهند.
کد خبر : 239774

چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم زمان تبلیغات انتخاباتی خود را درباره انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس اشغالی عملی کرد و قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی به رسمیت شناخت، موضوعی که با واکنش‌های منفی رهبران جهان مواجه شده است.


شیخ سعید قاسم، رئیس هیات اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که «اقدام ترامپ را در تعیین قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی چگونه ارزیابی می‌کنید؟» گفت: «اینگونه اقدامات دونالد ترامپ برای دولت آمریکا موضوعی عادی است. آن‌ها بده بستان‌هایی با اسرائیل دارند و طبعا از هرگونه طرح پیشرونده‌ای که به سود منافع صهیونیست‌ها باشد حمایت می‌کنند.»


وی افزود: «انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس از لحاظ حقوق بین‌الملل موضوعی غیر قابل قبول است. گفتن این موضوع شاید آسان باشد ولی از لحاظ سیاسی و اداری قابل درک و اجرا نیست.»


سعید قاسم در پاسخ به این سوال که «راهکار عملی مقابله با این توطئه آمریکا چیست؟» تصریح کرد: «آمریکا باید حمایت خود را از رژیم صهیونیستی متوقف کند و کشورهای اسلامی باید اسرائیل را در محافل بین‌المللی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و ... زیر فشار قرار دهند. اگر این دو مورد محقق نشود باید منتظر دست‌درازی صهیونیست‌ها به دیگر ممالک اسلامی باشیم.»


رئیس هیات اسلامی فلسطین گفت: «امت‌های اسلامی باید خود را آماده یک واکنش قاطع و جانانه به تعرضات صهیونیست‌ها به مکان‌های مقدس اسلامی در سرزمین‌های اشغالی کنند و حقوق خود را از آمریکا و اسرائیل بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته