دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1396 - 09:07

واکنش وزیران امور خارجه اتحادیه عرب به تصمیم ترامپ درباره قدس

وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نشست شنبه شب در قاهره تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا را در به رسمیت شناختن شهر قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس رد کردند .
کد خبر : 239722

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در پایان نشست قاهره با درخواست از واشنگتن برای لغو تصمیمش درباره قدس، در بیانیه‌ای تاکید کردند: «تصمیم آمریکا تلاش‌ها را در راستای برقراری صلح تضعیف و بحران و تنش را عمیق‌تر و منطقه را تهدید می‌کند.»


وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب با تاکید بر اینکه تصمیم واشنگتن درباره قدس باطل و نقض قانون بین‌المللی است، تصریح کردند: «واشنگتن با این اقدام از سویی از ادامه درگیری‌ها حمایت می‌کند و از سوی دیگر خود را از نقش ناظر و حامی فرآیند صلح دور کرده است.»


بیانیه پایانی خواستار صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت شد که غیر قانونی بودن تصمیم آمریکا را تایید کند. همچنین کمیته‌ای با همکاری جامعه بین‌المللی تشکیل خواهد شد تا از تبعات تصمیم آمریکا بکاهد.


شورای اتحادیه عرب به‌طور مرتب برای بررسی موضوع قدس تشکیل جلسه خواهد داد. اتحادیه عرب اقداماتی را از جمله برپایی نشست اضطراری سران کشورهای عربی در اردن در پیش خواهد گرفت.


نشست اضطراری وزیران امور خارجه اتحادیه عرب به درخواست فلسطین و اردن و برای بررسی تحولات فلسطین و پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل شنبه شب در قاهره برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته