دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1394 - 11:46
در گفت‌و‌گو با آنا:

رئیس فدراسیون جودو: یک سهمیه قطعی در المپیک ریو داریم / با کمبود جودوکار طراز اول روبه رو هستیم

محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودو، تاکید کرد که این فدراسیون اکنون با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو است.
کد خبر : 23972

رئیس فدراسیون جودو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره شرایط جودو کشورمان اظهار کرد:«در تیم ملی بزرگسالان با کمبود جودوکار طراز اول روبه‌رو هستیم که به همین دلیل در این چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های زیادی را روی تیم‌های پایه انجام داده‌ایم تا این نقیصه رفع شود. در حال حال حاضر جودکاران خوبی در رده‌های پایه حضور دارند. »


محمدعلی رستگار با اشاره به بازگشت رودکی به اردوی تیم ملی جودو اظهار داشت:« ما از فعالیت همه جودوکاران حمایت می‌کنیم. درباره رودکی نیز چنین رویه ای صدق می کند.»


رئیس فدراسیون جودو درباره احتمال حضور جودکاران ایرانی در المپیک ریو گفت:«در حال حاضر یک سهمیه قطعی در المپیک ریو داریم. متاسفانه عده‌ای عنوان کردند که این سهمیه بر اساس وایلد کارت بوده است. در حالی که وایلد کارت به جودو تعلق نمی گیرد. ساختار کسب سهمیه در جودو به این صورت است که نفرات اول و 22 هر وزن به المپیک می روند. از نفر 22 به بعد کسانی که بیشترین امتیاز را داشته یاشند می توانند سهمیه المپیک را کسب کنند. ضمن اینکه محجوب و مولایی نیز همچنان شانس کسب سهمیه را دارند.»


وی درباره مشکلات مالی فدراسیون جودو اظهار کرد:« در حال حاضر فدراسیون جودو با مشکلات مالی بسیاری روبه‌رو است. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رشته جودو را جدی بگیرند و بیشتر از قبل به آن بها بدهند.»


رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که چرا در جودو حاشیه‌های زیادی وجود دارد؟ گفت:«نه تنها در جودو در کل ورزش کشورمان با عدم همدلی روبه‌رو هستیم. ما باید اختلاف نظرها را به رسمیت بشناسیم و روی نقاط ضعفمان پافشاری نکنیم.»


رستگار درباره قطع همکاری فدراسیون جودو با محمود میران عنوان کرد:«میران سرمربی تیم ملی جوانان بود. ما خواستار ادامه فعالیت با وی بودیم و تمایل داشتیم که میران امسال هم با ما همکاری داشته باشد. اما وی اعلام کرد که نمی تواند در این مقطع به ما کمک کند.»


وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از وی برای حمایت از وزیر ورزش و امضای نامه‌ای به همین منظور درخواستی صورت گرفته است؟ گفت:«چنین چیزی را کسی از من نخواسته و تا الان نامه‌ای با این مضمون را ندیده‌ام.»


رستگار با اظهار امیدواری نسبت به اساسنامه جدید فدراسیون‌ها عنوان کرد:«اساسنامه فدراسیون‌ها مدتهاست در حال مطالعه و بررسی است زیرا باید اساسنامه‌ای تهیه شود تا منافاتی با قوانین داخلی کشورمان و همچنین قوانین فدراسیون های جهانی رشته‌های مختلف نداشته باشد. امیداورم در نهایت اساسنامه هایی با کیفیت خوب تهیه شود.»


رئیس فدراسیون جودو در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت:«جودو ظرفیت های زیادی در کشورمان دارد. اما برای رشد و پرورش این ظرفیت‌ها نیاز به یک سرمایه‌گذاری جدی در جودو است. امیدوارم با توجه بیشتر مسئولان ورزش کشور شاهد رشد جودو در تمامی ابعاد باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته