دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افزودن 40 نماینده به مجلس چقدر خرج دارد؟

نماینده مردم آمل در مجلس با اعلام اینکه افزایش 40 نماینده جدید برای خانه ملت به میزان 800 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: تعداد 290 نماینده برای مجلس کافی است و افزایش نمایندگان لزومی ندارد.
کد خبر : 239704

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، عزت‌الله یوسفیان‌ملا امشب در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: در این شهرستان پروژه‌های زیادی همانند سد مخزنی هراز، چهار خطه کردن محور هراز، آب و فاضلاب شهری، دانشگاه‌های دولتی، بیمارستان‎های دولتی و تعریض محورهای این شهرستان دارای اعتبارات ملی هستند.


وی با اشاره به اینکه در کتاب بودجه کشور در مورد چهارخطه کردن محور هراز اعلام شده که این پروژه از سال 1385 آغاز شده و تا سال 1399 به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در این کتاب عدد بودجه پروژه 80 میلیارد تومان اعلام شد در حالی که با سفر اخیر رئیس جمهور به مازندران حدود یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد که بیش از 600 میلیارد ان به محور هراز اختصاص یافت.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث تنها یک تونل آبشار محور هراز 37 میلیارد تومان هزینه داشت، تصریح کرد: اگر بخواهیم بر اساس کتاب بودجه اقدام کنیم راه به جایی نمی‌بریم.


این مسؤول بیان کرد: با توجه به مصوبه دولت و اختصاص اعتبار، از سایر منابع برای تعریض و چهارخطه کردن محور هراز اقدام داریم هر چند با اعلام آغاز این پروژه از سال 1385، در واقع عملیات اجرایی آن را از سال 1393 شروع کردیم.


یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: سه پروژه احداث راه آهن خسروی، احداث 2 هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق محروم و بهسازی محور هراز از مهمترین اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد هر چند دیگر در عملیات پروژه‌های محور هراز تعطیلی نداریم.


وی با اشاره به اینکه در زمینه آب‌بهای کشاورزی دوباره شاهد توزیع قبوض در برخی شهرها بین کشاورزان هستیم، گفت: در گذشته عدم پرداخت قبوض آب‌بها ضمانت اجرایی داشت که بر اساس آن مأموران ادارات آب و برق اقدام به قطع می‌کردند.


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون عدم پرداخت آب‌بها روند قانونی دارد البته تا زمانی که آب سطحی در مازندران مهار نشود و به سد یا مخازن آب هدایت نشود پرداخت آب‌بها معنایی ندارد.


این مسؤول در مورد خبرهایی مبنی بر افزایش 40 نماینده جدید به صحن مجلس، بیان کرد: اگر قرار باشد نماینده‌ جدید سهمیه مازندران برای افزایش به صحن مجلس باشد این سهمیه حق شهرستان آمل است تا دو نماینده شود.


یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه هیچ شهری در مازندران همانند آمل زمینه افزایش نماینده را ندارد، ادامه داد: آمل هم از لحاظ جمعیتی، موقعیت جغرافیایی و سیاسی مهیا برای افزایش نماینده جدید است.


وی با اعلام اینکه معتقدم کاری از امور کشور به زمین نمانده که نیازمند به افزایش نیروی جدید و بیشتر از حد معمول در مجلس باشیم، یادآور شد: هم‎اکنون مجلس با 290 نماینده به روند فعالیت خود مشغول است و اضافه شدن 40 نماینده جدید لزومی ندارد زیرا این اقدام میلیاردها تومان هزینه برای کشور دارد که در زمینه ایجاد امنیت، ساختمان و دیگر موارد هر نماینده باید هزینه شود.


یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه حضور هر نماینده در طول چهار سال چندین میلیارد تومان برای کشور هزینه دارد، ادامه داد: با توجه به لحاظ کردن 20 میلیارد تومان برای هر نماینده در طول یک دوره، با افزایش 40 نماینده حدود 800 میلیارد تومان خرج برای کشور ایجاد می‌شود.


وی با اعلام بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر کوچک‌سازی و چابک‌سازی در امور مختلف، گفت: تعداد 290 نماینده مجلس برای رسیدگی به امورات کشور کافی است و اگر تصمیم بر افزایش نمایندگان باشد در استان مازندران باید دو نماینده شدن به شهرستان آمل اختصاص یابد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته