دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1396 - 17:04
رئیس پلیس ترافیک شهری اعلام کرد:

عدم توجه به جلو عامل اصلی 36 درصد از تصادفات

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: تجزیه و تحلیل آمار هفت ماهه تصادفات درون شهری امسال حاکی از آنست که بیشترین علت تصادفات، بی‌توجهی رانندگان به جلو بوده که ٣٦ درصد کل تصادفات را شامل می‌شود.
کد خبر : 239663

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سرهنگ داوود قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، مهم‌ترین عامل بی‌توجهی رانندگان به جلوست که این روزها تصادفات متعددی را در معابر شهری رقم زده و افزایش مرگ و میر ناشی از آن توجه بیشتر به هشدارهای پلیس را ضروری می‌کند.


وی اعلام کرد: تجزیه و تحلیل آمار هفت ماه تصادف درون شهری سال 96 نشان می‌دهد، بیشترین علت تصادفات بی‌توجهی رانندگان به جلو بوده که 36 درصد کل تصادفات را شامل می‌شود.


قاسمیان ادامه داد: عوامل دیگری که باعث بی توجهی راننده به جلو می‌شوند، خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت با سرنشینان و خواب آلودگی است.


رئیس پلیس ترافیک شهری تصریح کرد: غیر از حرف زدن با تلفن همراه، استفاده از اینترنت و سیستم گوگلمپ و فن‌آوری‌های درون خودرو مثل سیستم‌های اطلاعاتی رهیاب می‌توانند کاهش سطح دقت راننده و بی‌توجهی به جلو را در پی داشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی راننده به جلو باعث بروز حوادث ناگواری مثل برخورد با خودروی جلو یا برخورد با شی ثابت، انحراف به چپ یا خروج از جاده و واژگونی آن می‌شود؛ به طور مثال فردی که در حال صحبت کردن یا ارسال پیامک از طریق تلفن همراه است، نمی‌تواند تمام حواس خود را به راه معطوف کند، در نتیجه کنترل خودرو از دستش خارج و باعث بروز خسارات جبران ناپذیر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته