دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1396 - 16:12
معتمدی در گفت‌وگو با آنا:

دانشجو علاوه بر تحصیل علم باید به مسائل روز کشور حساس باشد

رئیس دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: ایران به فارغ‌التحصیلانی نیاز دارد که تعهد و دیدگاه‌های قوی نسبت به مسائل روز کشور و دنیا نیز داشته باشد.
کد خبر : 239625

دکتر سید احمد معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا اظهار کرد: روز دانشجو یک روز مهم و تاریخی است و نشانگر این‌ است که دانشجویان به مسائل کشورشان بی‌تفاوت نبوده و نیستند و دانشجویان سال 32 در این راه مجاهدت و ایثار کردند و به شهادت هم رسیدند.


وی در ادامه افزود: مهمترین پیام روز 16 آذر این است که دانشجو نباید تک بعدی باشد و صرفا به مسائل آموزشی بپردازد هرچند آموزش و فراگیری یکی از کارهای اصلی دانشجویان به حساب می‌آید، اما دانشجویان علاوه بر درس باید به پیرامون خودش نیز بیاندیشید. ایران به فارغ‌التحصیلانی نیاز دارد که تعهد و دیدگاه‌های قوی نسبت به مسائل روز کشور و دنیا نیز داشته باشد.


رئیس دانشگاه امیرکبیر به یکی از خاطرات خود در 16 آذر در دورانی که دانشجو بوده اشاره کرد و افزود: در آن زمان اعتصابات زیادی از سوی دانشجویان برای مقابله با رژیم صورت می‌گرفت. اطراف چهارراه ولیعصر، دانشگاه‌های تهران و امیرکبیر نیروهای نظامی حضور داشتند و به شدت با دانشجویان فعال برخورد می‌کرد.


معتمدی تصریح کرد: آن زمان هم من یکی از دانشجویان فعال دانشگاه امیرکبیر بودم، با وجود جو امنیتی همه دانشجویان دست به اعتراضات خیابانی می‌زدند و نیروهای امنیتی بسیاری از دانشجویان را دستگیر می‌کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته