دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1396 - 13:36
در آیین معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛

غلامی: زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی فراهم شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، به دانشجویان اعتماد و زمینه مشارکت آنها فراهم شود.
کد خبر : 239532

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم در آیین معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: فراهم‌کردن زمینه مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باعث می‌شود بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان به فعالیت دربیاید و در خدمت تربیت نیروی انسانی برای آینده کشور قرار گیرد.


وی افزود: ستاد وزارت علوم در برنامه‌ریزی‌های خود از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حداکثر استفاده را می‌برد زیرا هیچ سازمانی این توانمندی بالقوه را در اختیار ندارد.


غلامی با اشاره به ضرورت تعامل اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان به منظور هم‌افزایی در امور تاکید کرد: همه مدبران آموزش عالی در کنار فعالیت‌های خود، نگاه جامعی به فضای فرهنگ و اندیشه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داشته باشند.


وی اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی فعالیت‌های ارزشمندی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام می‌دهند که یکی از این فعالیت‌های بسیار ارزشمند، فعالیت‌های قرآنی هستند که سال آینده مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن دانشجویان توسط وزارت علوم برگزار می‌شود.


وزیر علوم با قدردانی از فعالیت معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: فعالیت اصلی توسط بدنه دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و ستاد وزارت علوم راهبردها را تدوین و مشخص می‌کند.


غلامی با اشاره به برنامه‌های متنوع دانشجویان به مناسبت روز دانشجو گفت: فضای دانشگاه‌ها بسیار پویا و امیدوار کننده است و ما مسئولان باید این فضا را تقویت کنیم زیرا بالندگی دانشجویان در خدمت نظام اسلامی و کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته