دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1394 - 12:09

راه اندازی دفتر مرکز امام(ره) و انقلاب اسلامی در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری

بر اساس مصوبه شورای سیاستگذاری مرکز امام(ره) و انقلاب اسلامی، دفتر این مرکز در واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری راه اندازی شد.
کد خبر : 23948

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری در این جلسه که با حضور دکتر مددی رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و اعضای هیئت رئیسه واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در سالن کنفرانس ریاست برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در سخنانی اهتمام و توجه ویژه به این ماه رحمت را فرصتی مناسب برای تهذیب نفس از هواهای نفسانی و خواسته های مادی عنوان کرد.


دکتر سید فرج‌الله موسوی با توجه به افتخار همجواری این واحد دانشگاهی با حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)و ابراز خرسندی از راه‌اندازی دفتر مرکز امام (ره) و انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جزیی از اندیشه کلان آن امام و متأثر از ابعاد مختلف اندیشه‌های ایشان است افزود: از آن جا که امام خمینی شخصیتی چند بعدی است، آثار متعددی در حوزه مباحث عرفان، فقه، فلسفه، کلام و سیاست از ایشان برجای مانده است و به دلیل آن که وی بنیان گذار و رهبر نظامی مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی بوده، بدیهی است که اندیشه سیاسی وی تمام مفاهیمی که در حوزه حکومت و جامعه کاربرد دارد را در بر می گیرد.








اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جزیی از اندیشه کلان آن امام و متأثر از ابعاد مختلف اندیشه‌های ایشان است

وی با قدردانی از توجه ویژه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) به اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بهترین مرجع برای چگونگی بسط و انتشار اندیشه های حضرت امام(ره) توجه به منویات مقام معظم رهبری"مدظله العالی"است چرا که معظم له در سخنرانی‌های خود همواره این مسیر را به درستی به ما نشان داده است.


این مقام دانشگاهی با بیان اینکه امام خمینی یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان مسلمان دوران معاصر و از مردان تاریخ ساز جهان اسلام است، افزود: ایشان رهبر و متفکری بزرگ بود که به حوزه‌های مختلف علمی اشراف داشت و همین ویژگی ها از وی شخصیتی چند بعدی ساخته است.


موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرتو اندیشه‌های نورانی حضرت امام خمینی (ره) بر آسمان علم و دانش، روشنی بخش آینده تاریخ بشریت بوده است، یکی از رسالت‌های مهم مراکز علمی و پژوهشی تبیین مبانی و اصول علمی و نظری اندیشه های حضرت امام خمینی(ره) و پدیدار ساختن درون مایه‌های علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی در پرتو اندیشه‌های ایشان برای نسل آینده و جهانیان است.


وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی همگی از یاران صدیق و وفادار به امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند بتوانند در بسط و انتشار اندیشه‌های حضرت امام بیش از گذشته اهتمام بورزند.


مددی: جامعه دانشگاهی است که می تواند با تبیین اندیشه‌های امام(ره) به خواسته رهبر انقلاب جامه عمل بپوشاند


رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هم با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام(ره) درحرم بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره نحوه تبیین اصول و مبانی مکتب فکری حضرت امام(ره)، گفت: این جامعه دانشگاهی است که می تواند با پرداختن به مسئله تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) به فرمایشات معظم له جامه عمل بپوشاند.


دکتر مددی با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام درباره راه‌اندازی دفتر مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در واحد یادگار امام (ره) شهرری افزود: امید است در چارچوب مصوبات شورای سیاستگذاری و مطابق منویات مقام معظم رهبری با اتکا به نیروی لایزال الهی بتوانیم نسبت به انتشار اندیشه‌های حضرت امام بیش از گذشته عمل کنیم.


در پایان این جلسه دکتر سید محمودخراسانی کیاسری حکم مسئولیت راه اندازی مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را که به تایید دکتر جواد مددی رئیس مرکز فرهنگی و دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی رسیده بود را از دستان دکتر موسوی رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) دریافت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته