دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«کابوس تلخ آدم» روی صحنه می رود

تجلیل «نمایشی» از شهدای پلیس/ تئاتر کمتر به معضلات مهم و تلخ اجتماعی پرداخته است

پوستر نمایش «کابوس تلخ آدم» که دی ماه در پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود با حضور عوامل فیلم سینمایی «انزوا»، هنرمندان و اصحاب رسانه رونمایی شد. 
کد خبر : 239389

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی نمایش «کابوس تلخ آدم» به کارگردانی حامد غنی و تهیه کنندگی سیدمرتضی موسوی ندوشن با حضور عوامل فیلم سینمایی «انزوا» مرتضی علی عباس میرزایی (کارگردان)، پیمان جعفری (تهیه کننده)، لعیا عباس میرزایی (بازیگر و تدوین گر) و پیام آزادی (آهنگساز) فیلم «انزوا» با همراهی هنرمند پیشکسوت سینمای کشور همایون ارشادیدر باغ شاهنامه فردوسی با مدیریت سیدمحمود موسوی نژاد صدابردار و صداگذار مطرح سینمای کشور و مصطفی حاجی یوسف رونمایی شد.



بهمن دان، همایون ارشادی، منوچهر علیپور، امیرحسین شریفی، زهرا سعیدی، غلامرضا آزادی، محسن شایانفر، فرحناز منافی ظاهر، جمشید شاه محمدی، نادر طریقت، زهره فکورصبور، علی برقی، مهدی میامی، بابک نوری، داوود منفرد، احمد پورمخبر و... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.


این اثر نمایشی با بازی مهدی امینی خواه، امید زندگانی، وحید شیخ زاده، پونه عبیسی، فاطمه محبوب لایزال، پیمان زکی پور، امیر مسعود و... از 10 دی ماه سال جاری به مدت 30 شب در پردیس تأتر تهران روی صحنه خواهد رفت و به زودی پیش فروش بلیت های آن آغاز خواهد شد.



سیدمرتضی موسوی ندوشن که تهیه‌کنندگی این اثر نمایشی را برعهده دارد، در حاشیه این مراسم به خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «با توجه به مشکلات اجتماعی که به صورت روزمره در سطح جامعه شاهد هستیم، وقایعی را به تماشا می‌نشینیم که باعث شد تصمیم بگیرم بر روی موضوعاتی که کمتر بدان پرداخته شده کار کنیم. خوشبختانه این اثر با همکاری هنرمندان برجسته‌ای چون امید زندگانی و مهدی امینی‌خواه شکل جدی‌تری به خود گرفت و ما هم سعی کردیم با استفاده از توانمندی‌هایشان اثری قابل قبول را به مخاطب ارائه کنیم.»


وی در خصوص ظرفیت‌های موجود در پرداخت به معضلاتی اجتماعی چون جانفشانی‌های مأموران نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار و همچنین قتل‌های زنجیره‌ای کودکان که دستمایه نمایش «کابوس تلخ آدم» شده عنوان کرد: فکر می‌کنم آنچنان که باید و شاید به مسئله اجتماعی چون مبارزه با اشرار و رویدادهایی چون تجاوز و قتل کودکان پرداخته نشده است، بنابراین هم در بخش تئاتر و هم سینما این موضوع بسیار جای کار دارد.


وی افزود: با توجه به اشتیاق عموم برای رفتن به سالن تئاتر و دیدن آثار نمایشی و هچنین حضور گسترده هنرمندان حرفه‌ای در آثار نمایشی، جا دارد که فعالان این عرصه روی چنین مضامینی کار کنند. معتقد هستم بالا رفتن آگاهی عمومی باعث کاهش بسیاری از آسیب‌ها خواهد شد.


موسوی درباره میزان سرمایه‌گذاری که برای تولیددو اجرای «کابوس تلخ آدم» کرده است بیان کرد: سعی کردیم کار را به صورت متعادل پیش ببریم. نمایش «کابوس تلخ آدم» نه نمایش چندان پرهزینه و نه چندان کم هزینه بوده است. تا اینجای کار چیزی حدود 60 میلیون تومان هزینه صرف تولید کرده‌ام، البته این حمایت‌ها تا پایان اجرا ادامه خواهد داشت زیرا فکر می‌کنم کار کردن روی این موضوعات به معنای تلف کردن سرمایه نیست بلکه قطعا اثری ماندگار خواهد شد که در ذهن مخاطب و جامعه باقی‌ خواهد ماند.


وی درباره همکاری پردیس تئاتر تهران برای اجرای این نمایش نیز تصریح کرد: این مجموعه نمایشی زیرنظر شهرداری تهران فعالیت می‌‌کند و تا این لحظه هم همکاری قابل قبولی داشته و در ارائه مجوز، تخصیص سالن و نوبت‌های اجرا گروه نمایشی را با مشکلی روبه رو نکرده است. تاکنون پردیس تئاتر تهران صحبتی در خصوص اجاره سالن و دریافت هزینه در قبال اجرا نداشته است.


تهیه‌کننده نمایش «کابوس تلخ آدم» در سخنانش تاکید کرد: پیشنهاد من به هنرمندان تئاتر که علاقه‌مند به اجرای نمایش‌های اثربخش هستند، این است که باتوجه به راه‌اندازی مجموعه مجهز که از فضای به روزی برخوردار است، از ظرفیت‌های این سالن غافل نشوند جراکه اگر کار ارزشمند باشد، دوری و مسافت موجود تا مجموعه پردیس تئاتر تهران کمرنگ‌تر می‌شود و در حقیقت کیفیت کار، دور بودن سالن را توجیه می‌کند.


وی در خصوص دیگر برنامه هایش برای حمایت و سرمایه‌گذاری گفت: یک اثر نمایشی و یک سریال 40 قسمتی در خصوص شهدای نیروی انتظامی و دفاع مقدس در دست دارم که برای حمایت در دست بررسی است و با قطعی شدن تصمیم‌ها، به زودی اخبار آن اطلاع‌رسانی می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته