دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1396 - 09:29
معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد:

ادامه عملیات امدادی در اشترانکوه از نخستین ساعات بامداد

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های عملیاتی از نخستین ساعات بامداد امروز به منطقه اشترانکوه خبر داد و گفت: امدادگران هلال احمر به وسیله بالگرد در حال جست وجوی7 کوهنورد مفقود شده هستند.
کد خبر : 239378

شاهین فتحی، معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت جستجو و امداد و نجات کوهنوردان اشترانکوه اظهار کرد: با توجه به حادثه روز گذشته که 8 نفر از کوهنوردان هنگام صعود به اشترانکوه سازمان هلال احمر با استفاده از تجهزات کامل امدادی، بالگرد و اعزام تیم‌های امدادی به منطقه برای یافتن این افراد تلاش می‌کند.


وی افزود: از نخستین ساعات بامداد امروز تیم‌های عملیاتی توسط بالگردهای هلال احمر به ارتفاعات و مناطق ریزش بهمن منتقل شدند تا در این قسمت‌ها به جستجو بپردازند.


فتحی ادامه داد: براساس اطلاعات رسیده از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان لرستان این تیم کوهنوردی 14 نفره به دلیل بارش برف و کولاک از مسیر اصلی منحرف شده و متاسفانه در بین راه گم شدند.


معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر یادآور شد: به دلیل برودت هوا امکان بروز سرمازدگی و حادثه برای سایر کوهنوردادن و تیم‌های عملیاتی از کوهنوردان درخواست می‌کنیم که در این وضعیت کوهنوردی نکنند همچنین تیم‌های عملیاتی نیز با تجهیزات کامل به محل اعزام شدند.


فتحی گفت: هم اکنون 7 نفر از کوهنوردان این حادثه مفقود هستند و امدادگران هلال احمر به وسیله بالگرد در حال جست وجوی آنان هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته