دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1394 - 11:42

سازمان ملل: اوضاع انسانی یمن فاجعه‌بار است

هماهنگ کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در منطقه با فاجعه بار خواندن اوضاع یمن خواستار آتش‌بس و توقف درگیری‌ها شد.
کد خبر : 23932

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم» «عامر دعودی» هماهنگ کننده امور امدادرسانی سازمان ملل متحد در صنعا گفت: یمن با فاجعه‌ای انسانی و غیرمنتظره روبه‌رو است و این فاجعه نه تنها انسانی بلکه اجتماعی و اقتصادی نیز هست.


عربستان سعودی حمله به یمن و بمباران این کشور را از روز 26 مارس به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن که به ریاض گریخته است، آغاز کرده است و این حملات و کشتار شهروندان یمن همچنان ادامه دارد.


هماهنگ کننده امور امداد رسانی سازمان ملل متحد در منطقه خاطرنشان کرد که همه چیز در یمن تحت تاثیر درگیری‌ها قرار گرفته است.


وی افزود: با دشواری‌های زیادی در زمینه دسترسی میدانی برای امدادرسانی به مردم آسیب دیده یمن در مناطق مختلف روبه‌رو هستیم. وضعیت امنیتی، حملات و درگیری‌های موجود، دسترسی ما را دشوار کرده است.


هماهنگ کننده امور امداد رسانی سازمان ملل متحد در منطقه گفت: ما به توقف درگیری‌ها و حملات در یمن برای دسترسی ایمن و امن جامعه بین‌المللی درباره کمک به آسیب‌دیدگان و پاسخگویی به این بحران نیازمندیم.


وی با بیان اینکه باید در کنار مردم یمن بایستیم و همه در کنار آن‌ها باشند، افزود: همه جناح‌ها باید این موضوع را درک کنند که این مردم یمن هستند که از این درگیری‌ها آسیب می‌بینند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته