دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1396 - 11:09

گفتگوی تلفنی اردوغان و پاپ فرانسیس درباره قدس

رئیس جمهور ترکیه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در مورد آخرین تحولات مربوط به قدس تلفنی گفتگو کرد.
کد خبر : 239203

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در گفتگوی تلفنی با پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک، ضمن قدرانی از مواضع پاپ در مورد حفظ جایگاه تاریخی قدس، بر لزوم تشکیل کشور فلسطین درون مرزهای 1967 تاکید کرد.


اردوغان در تماس تلفنی با پاپ فرانسیس، با ابراز نگرانی از تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس، اظهار داشت: «تنها شرط دستیابی به صلح و ثبات منطقه تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی درون مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی است.»


اردوغان و پاپ با تأکید بر اینکه شهر قدس برای مومنان به سه دین آسمانی یهودی، مسیحیت و اسلام مقدس است، تاکید کردند که باید از هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت این شهر اجتناب شود.


رئیس جمهور ترکیه و پاپ فرانسیس، همچنین در این تماس تلفنی تصریح کردند که جامعه بین‌الملل باید به قوانین بین‌المللی در خصوص قدس احترام گذاشته و به هر اقدام دیگری که شامل نقض قطعنامه‌های سازمان ملل در این زمینه است، واکنش نشان دهد.


رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی بر برگزاری نشست فوق العاده سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی در 13 دسامبر 2017 در استانبول تاکید کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته