دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1396 - 09:53
تکرار/ رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس مطرح کرد

پذیرفتن شروط ایران، تنها معیار الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی ترورسیم

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: اگر امکان اضافه کردن شروط ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مبارزه با تروریسم وجود نداشته باشد، پیوستن به آن به صلاح نیست.
کد خبر : 239177

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با اشاره به تقدیم لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، گفت: در دوره کنونی که ارتباطات بین‌المللی ایران افزایش یافته و موضوع از حالت ملی و منطقه‌ای و به صورت بین المللی درآمده نیاز است هماهنگی‌های بین المللی به وجود آید که در این راستا بسیاری از خطوط باید در نظر گرفته و مراعات شوند.


وی با بیان اینکه به شخصه موافق الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هستم، افزود: اما این به معنا پذیرش همه مفاد این کنوانسیون نیست بلکه در اولین مرحله باید تعریف تروریسم در این موضوع مشخص شود. زیرا تعاریف متفاوتی در مورد این عبارت وجود دارد که برخی از آنها تنها تعاریف برخی کشورهای خاص و جانبدارانه بوده و با تعریف بین المللی ترویسم در تضاد است.


نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی توافق‌نامه‌ها امکان گذاشتن شروط وجود دارد، توضیح داد: اگر این لایحه اجازه اضافه کردن شروطی را بدهد، باید مواردی همچون در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نگرفتن سازمان‌های آزادی‌بخش که درجهت منافع ملی کشور خود مبارزه می‌کنند، به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به اظهارنظرهایی در خصوص تحت رصد قرار گرفتن وضعیت و ارتباطاتی مالی ارگان‌های مختلف ایران با پیوستن به این کنوانسیون، گفت: با پیوستن به این کنوانسیون بحث بانکی و مالی در دنیا به‌هم پیوسته شده و تمامی ارتباطات مالی در کشورهای گوناگون از راه سیستم‌های الکترونیکی انجام می‌شود و این ارتباطات شفاف است و بدین معنا است که ایران هیچ موضوع پنهانی ندارد.


رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این موافقتنامه امکان افزایش شروطی را بدهد می‌توانیم مراکز نظامی و برخی بخش های حساس را در آن مستثنا کنیم، ادامه داد: اگر امکان اضافه کردن شروط ایران در این موافقتنامه وجود نداشته باشد، پیوستن به این کنوانسیون به صلاح نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته