دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ایالت باسک اسپانیا امضا شد؛ 

انتقال دانش‌ فنی از شرکت‌های اسپانیایی به ایرانی

تفاهم نامه همکاری بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و تجارت باسک اسپانیا، ​با هدف ایجاد رابطه استراتژیک و برقراری همکاری بین شرکت‌های ایرانی و باسکی، امضا شد . 
کد خبر : 238988

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی ایدرو، براساس این تفاهم نامه مقرر شد الگوبرداری از برنامه موفق اجراشده دو طرف و ابزارهای دولت برای حمایت از اهداف علمی، تکنولوژیک و نوآوری و همکاری مراکز تحقیقاتی فیمابین از طریق اتصال پژوهشکده میکروالکترونیک و ….. با موسسات تحقیقاتی باسک نظیر موسسه تکنالیا و پارک های تحقیقاتی باسک صورت پذیرد.


این تفاهمنامه را فرداد دلیری معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان انرژی و الکساندر آریولا مدیر ارشد سازمان توسعه و تجارت باسک(SPRI) امضا کردند.


ایالت باسک اسپانیا، یکی از صنعتی‌ترین ایالت های آن کشور و یکی از مراکز پیشتاز در عرصه مالی و اقتصادی محسوب می‌شود. شرکت‌های این ایالت در بخش تولید ماشین آلات، کارخانجات فولاد، فولاد سازی، ماشین ابزار، خودروسازی و قطعه سازی خودرو، تجهیزات نفت و گاز، صنایع حمل و نقل ریلی، صنایع هواپیماسازی و کشتی سازی، الکترونیک و صنایع دریایی فعال هستند. همچنین در اتوماسیون صنعتی و توسعه فناوری‌های نوین از طریق مراکز تحقیقاتی بزرگ و مجهز و کاربردهای انقلاب صنعتی چهارم دارای توان بسیار بالایی هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته