دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباس حاجی‌نجاری*

فراعنه زمان در برابر وحدت جهان اسلام

یکی از برکات پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر جنگ نیابتی نظام سلطه در منطقه غرب آسیا، افشای راهبرد نظام سلطه و مرتجعین منطقه در رودررو قرار دادن کشورهای مسلمان و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است.
کد خبر : 238959

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، یکی از برکات پیروزی‌های جبهه مقاومت در برابر جنگ نیابتی نظام سلطه در منطقه غرب آسیا، افشای راهبرد نظام سلطه و مرتجعین منطقه در رودررو قرار دادن کشورهای مسلمان و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است که نتیجه بدیهی آن افشای ماهیت استکباری آمریکا و آل‌سعود است. هفته گذشته سایت صدای آمریکا به نقل از جرد کوشنر، داماد ترامپ که این روزها به نماینده دیپلماسی آمریکا در منطقه تبدیل شده است، می‌گوید که دولت پرزیدنت ترامپ توانسته است در متحد کردن کشورهای عربی و همراهی با اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت چشمگیری داشته باشد. او که در نشست «سابان» در مؤسسه بروکینگز صحبت می‌کرد، با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی که با حضور ترامپ برگزار شده بود، مدعی می‌شود که کشورهای عربی به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر اسرائیل دشمن آنها نیست و اکنون ایران، داعش و افراط‌گرایی دشمن آنهاست.


مبتنی بر این دیدگاه و اعتراف محمدسلمان، ولیعهد سعودی در گفت‌وگوی ماه گذشته با گاردین که نقطه کانونی تولید و نشر تفکر افراطی وهابی و تکفیری در کاخ سفید و کاخ سران مرتجع منطقه است، در مورد چرایی هدف‌گیری وحدت جهان اسلام و رودررو قراردادن مسلمانان به نکات زیر می‌توان اشاره کرد:


1 ـ به اعتراف محمدسلمان، ولیعهد رژیم سعودی در گفت‌وگو با گاردین، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و اقبال مسلمانان دیگر کشورها به سمت اسلام ناب و انقلاب ایران، سبب طراحی و عملیاتی‌سازی تفکر افراطی تکفیری توسط سران آل‌سعود گردید، این امر که البته طراحی و اجرای هشت سال جنگ و پس از آن جنگ‌های نیابتی در منطقه را به دنبال داشت لطمات سنگینی را بر جهان تحمیل کرد. تصور اینکه اگر این اقدام تقابلی صورت نمی‌گرفت، چندان دشوار نیست، چرا که در آن صورت همگرایی و وحدت در جهان اسلام می‌توانست منشأ تحولی بنیادین در جهان و تعالی بشریت شود، اما فتنه انگیزی مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و شهوترانان منطقه در میان امت اسلامی، سبب ایجاد تقابل در جهان اسلام و شکل‌گیری جنگ‌های فرقه‌ای و طایفه‌ای و تخریب چندین شهر بزرگ جهان اسلام و تزلزل در دولت‌های اسلامی گردید.


2 ـ تحقق وحدت جهان اسلام می‌توانست ضمن تقویت موقعیت و جایگاه مقاومت فلسطین، آنها را به پیروزی نهایی در برابر رژیم صهیونیستی برساند، اما انشقاق در میان جهان اسلام و فرسایش کشورهای اسلامی در جنگ‌های نیابتی، فرصتی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد تا پس از شکست در برابر انتفاضه‌های فلسطینی و جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه، با نزدیکی به رژیم سعودی، تجدید قوا کند. روزنامه ایندیپندنت هفته گذشته در گزارشی از رخدادهای منطقه نوشته است که عربستان حاضر است قضیه فلسطین را رها کرده و به خاطر ضدیت با ایران، همپیمان اسرائیل شود، ذلت‌پذیری سعودی‌ها در برابر صهیونیست‌ها تا به آنجا رسیده است که رادیو فردا از قول مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند که عربستان برای قضیه فلسطین پشیزی ارزش قائل نیست.


3 ـ تلاش ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، محصول خیانت‌های اینگونه رژیم آل‌سعود و ایجاد چالش در جهان اسلام است. بدیهی است اگر اختلاف‌افکنی‌های سعودی‌ها در جهان اسلام نبود و جهان اسلام متحد بود، آمریکایی‌ها حتی جرئت فکر کردن به این اقدام را نداشتند، اما اکنون که جهان اسلام را چند پارچه می‌بینند، منطقه را به سمت چالش جدید می‌برند که البته بازنده آن قطعاً آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهند بود و همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کردند، دنیای اسلام بلاشک در مقابل این توطئه می‌ایستد و صهیونیست‌ها با این کار ضربه بزرگ‌تری می‌خورند و فلسطین عزیز بدون تردید سرانجام آزاد خواهد شد.


برنامه‌ریزی و اقدام فرعون‌های امروز جهان (جبهه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی، مرتجعین و وابستگان به قدرت‌ها) در ایجاد اختلاف در جهان اسلام، اگر چه هزینه‌هایی را بر جهان اسلام تحمیل کرده است اما از یک سو سبب هوشیاری بیشتر مسلمانان، تقویت جبهه مقاومت و از سوی دیگر سبب تقویت انسجام ملی در کشور شده است. روزنامه نیویورک‌تایمز هفته گذشته با اذعان به شکست راهبرد مشترک آمریکا و آل‌سعود در برابر ایران می‌نویسد: سیاست‌های کاخ سفید و آل‌سعود در گسترش و حمایت از گروه‌های تروریستی ـ تکفیری به اتحاد ایرانیان حول محور مقاومت در منطقه انجامید، این اقدام تا به آنجا پیش رفت که «سردار قاسم سلیمانی» به یک قهرمان ملی نزد همه ایرانیان بدل شد که مورد ستایش همه اقشار قرار گرفت. باید اضافه کرد که سردار سلیمانی نه تنها میان ایرانیان که امروزه در میان مردم عراق، سوریه، لبنان، بحرین، یمن و ... شخصیتی مورد احترام و ستایش است تا آنجا که حتی دشمنان او نیز گاه گاه زبان به ستایش او باز کرده‌اند.


فارین پالیسی نیز در این زمینه با اذعان به شکست راهبرد آمریکا و رژیم سعودی در انزوای ایران می‌نویسد: دهه گذشته شاهد گسترش تاریخی نفوذ ایران در سراسر خاورمیانه بوده و کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است.


منبع: جوان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته