دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو جامعه مدرسین حوه علمیه قم:

وحدت برخواسته از متن قرآن است/ هفته وحدت می‌تواند در آزادی قدس شریف تاثیرگذار باشد

عضو جامعه مدرسین حوه علمیه قم با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اسلام هراسی به ویژه شیعه هراسی در جهان هستند گفت: مسئله وحدت برخواسته از متن قرآن است و قرآن صراحتا مسلمانان را به وحدت توصیه می‌کند و پیامد‌های اختلاف را بیان می‌کند.
کد خبر : 238868

آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوه علمیه قم و قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با بیان اینکه ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان یکی از توطئه‌های همیشگی دشمنان بوده است اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل با هدف سلطه بر کشورهای اسلامی، همواره در صدد ایجاد اختلاف، تفرقه و بدبینی میان مذاهب و جوامع اسلامی بوده است.


وی افزود: ایجاد فرقه‌های جهلی بهاییت و وهابیت توسط انگلیس در کشور‌های اسلامی، مطرح شدن بحث خاورمیانه جدید و همچنین تشکیل و ایجاد گروه‌های تکفیری و انحرافی مانند داعش و طالبان از جمله توطئه‌های دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان بوده است.


عضو جامعه مدرسین حوه علمیه قم با بیان اینکه نابودی داعش، یک شکست سنگین برای آمریکا و اسرائیل بود، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند چراکه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان موجب‌ می‌شود که دشمنان به راحتی به اهداف شوم خود دست پیدا کنند؛ بنابراین مسلمانان باید با هوشیاری و بصیرت، وحدت خود را حفظ کنند و اجازه ندهند که دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.


وی با تاکید بر اینکه مسلمانان با وحدت خود می‌‌توانند دشمنان را شکست دهند، ادامه داد: داعش در حال حاضر شکست خورده است اما باید توجه داشته باشیم که تفکر داعشی همچنان باقی است و از بین نرفته است؛ استکبار جهانی و مزدوران استکبار در منطقه به دنبال فرصتی‌ هستند تا با حمایت از گروه‌های تکفیری در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.


آیت‌الله رحبی با بیان اینکه دانشمندان و فرهیختگان هر ملتی قشر تاثیر گذار و جهت‌دهنده آن ملت هستند گفت: در هفته وحدت کنفرانس‌ها و همایش‌های زیادی با حضور فرهیختگان و بزرگان مذاهب اسلامی برگزار می‌شود که این همایش‌ها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ایجاد و حفظ وحدت مسلمانان داشته باشد؛ بنابراین هفته وحدت یک هفته مبارک است که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.


وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اسلام هراسی به ویژه شیعه هراسی در جهان هستند تصریح کرد: مسئله وحدت برخواسته از متن قرآن است و قرآن صراحتا مسلمانان را به وحدت توصیه می‌کند و پیامد‌های اختلاف را بیان می‌کند.


قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: اختلاف و تفرقه موجب تضعیف امت اسلامی و شکست مسلمانان می‌شود بنابراین وحدت وظیفه دینی و قرآنی همه مسلمانان است و همه مسلمانان و مسئولان باید در راستای وحدت تلاش کنند.


وی با اشاره به تاثیر هفته وحدت بر آرمان قدس خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین، مسائل امروز ما مسئله فلسطین است و امام خمینی(ره) نیز بارها به این مسئله تاکید کرده‌اند و فرمودند که اگر امت اسلامی وحدت داشته باشند، اسرائیل نابود خواهد شد؛ لذا هفته وحدت می‌تواند در آزادی قدس شریف نیز بسیار تاثیر گذار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته