دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد:

چابک‌سازی، هدف مهم طرح تجمیع 2 دانشگاه آزاد اسلامی/ ارتقای کیفی و سرعت عمل در تصمیم‌گیری

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه طرح تجمیع 2 در راستای مصوبه 721 شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی با شهامت و جسارت ریاست عالی دانشگاه ابلاغ و اجرایی شد، گفت: حذف بروکراسی اداری و چابک‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی هدف مهم طرح تجمیع 2 است.
کد خبر : 23884

دکتر محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در خصوص اجرای طرح تجمیع 2 اظهار کرد: این طرح در ادامه برنامه های اصلاحی در تشکیلات سازمانی (طرح تجمیع یک) صورت می‌گیرد و همه آگاه هستند که دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه انقلاب شکوهمند اسلامی که با حمایت های معمار کبیر انقلاب (ره) و هدایت های داهیانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سه دهه گذشته الگوی مثال زدنی واگذاری امور مردم به خودشان است، در دهه چهارم در راستای سیاست های کلان این دانشگاه پیش بینی شده جایگاه دانشگاه در بین 200 دانشگاه برتر جهان قرار گیرد که لازمه دستیابی به این هدف چابکسازی و ارتقاء سطح کیفی و همچنین سرعت عمل در تصمیم گیری است.


رئیس واحد یزد ادامه داد: از آنجا که طبق تصمیمات اتخاذ شده در هیأت امناء دانشگاه قرار است از مدیران و افراد خدوم در پست هایی که حذف می شود در مسئولیت های مختلف دعوت به عمل آید و گردش مدیران در سطوح مختلف رخ دهد، نگرانی از این بابت نیز وجود ندارد. بر اساس اعلام کارشناسان طرح سالانه مبلغ 80 میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌های دانشگاه و علاوه بر آن تمرکززدایی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، همچنین ارتقاء جایگاه هیأت امناء و تمکین قوانین مصوب شورای عالی فرهنگی از دیگر مزایایی این طرح به شمار می آید.


وی ابراز امیدواری کرد که استان یزد با فضای همدلی و هماهنگی کامل با سازمان نسبت به اجرای طرح تجمیع 2 اقدام کرده و پیش بینی می‌شود حداکثر تا اول تیر مراحل تجمیع نهایی شود.


اسلامی اظهار کرد:‌ چابک‌سازی یکی از ویژگی های سازمان های خصوصی است که آنها ویژگی‌های اداری که همان بوروکراسی است را کمتر دارند و از این طریق می توانند عاجل تر و سریعتر در هر زمینه ای تصمیم بگیرند.


وی افزود: در این طرح ویژگی چابک‌سازی با کمک دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آ‌زاد اسلامی دوباره احیا می شود و می‌توانیم مجددا به این ویژگی دسترسی پیدا کنیم.


این مسئول دانشگاهی ادامه داد:‌ ویژگی دیگر طرح آنکه تفویض اختیار شده و تمامی اختیارات به مراکز استان‌ها انتقال می یابد و در حقیقت استان ها جایگاه خود را پیدا می کنند.


اسلامی در مورد اجرای این طرح در استان متبوع خود اظهار کرد: همزمان با ابلاغ طرح، رئیس دبیرخانه هیئت امنا را یک‌روزه معرفی کردیم و منتظر ابلاغ هستیم ضمن اینکه برای انتقال محل دبیرخانه جایابی کردیم تا محل ستاد هماهنگی سابق جمع آوری شود. پیش بینی می کنیم که اکنون یک چهارم کار از کل کار را انجام داده ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته