دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 20:30
نمایندگان تشکل‌های دانشگاه آزاد در مراسم روز دانشجو مطرح کردند؛

مدیریت قبلی دانشگاه آزاد از گروه‌های جهادی حمایت نمی‌کرد/ از تشکل‌های دانشجویی حمایت کنید

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم روز دانشجو در واحد تهران غرب رودرو با دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر فرهاد رهبر نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.
کد خبر : 238785

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در مراسم بزرگداشت روز دانشجو و رونمایی از تندیس جوان‌ترین شهید مدافع حرم شهید مصطفی موسوی که بعد از ظهر امروز با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، دکتر فرهاد رهبر، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر صالح اسکندری مسئول امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، تعدادی از مسئولان سازمان مرکزی، دانشجویان و خانواده شهید موسوی در دانشکده فنی و مهندسی واحد تهران غرب برگزار شد، قبل از سخنرانی دکرت ولایتی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نظرات و پیشنهادهای خود را با رئیس هیات موسس و هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در میان گذاشتند.


مهدی کریمی نماینده نخبگان علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی دکتری واحد کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید خود با نگاهی آسیب‌شناسانه نیاز به بازنگری در ساختارها و رویه‌های مالوف و بعضا اعمال اصلاحاتی در گستره فعلی خود دارد گفت: این کار لازم است تا دانشگاه آزاد به ویژه در زمینه‌های علمی و پژوهشی، نام فخیم خود را در سطح دانشگاه‌های مادر و معتبر کشور تثبیت کند.


کریمی با درخواست برگزاری جلسه حضوری با دکتر ولایتی و دکتر رهبر، خواستار جذب و بکارگیری دانشجویان نمونه کشوری و منتخب به صورت عضو هیات علمی در دانشگاه محل تحصیل یا دیگر دانشگاه‌های آزاد اسلامی و نیز اعمال تخفیف شهریه‌های برای آنها و ایجاد تسهیلات بهره‌مندی از فرصت‌های مطالعاتی شد.


در ادامه امیرتیمور طاهری به عنوان دبیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد (اتحادیه اول) با بیان دیدگاه‌ها و شخصیت سیاسی دکتر ولایتی خطاب به ایشان گفت: آقای دکتر اصلاحات که سهل است به نظر شهید مطهری همه اقشار باید در دانشگاه تریبون و حتی کرسی نظریه‌پردازی داشته باشند.


وی تاکید کرد که باید دانشگاه آزاد اسلامی از مدرک‌گرایی فاصله بگیرد. طاهری همچنین خواستار حمایت مالی از تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی شد.


محمدجواد ایزدی نماینده بسیج دانشجویی در این مراسم خطاب به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اقدام شما در ادغام معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی که در راستای چابک‌سازی سازمان مرکزی و توجه به اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، قابل تقدیر است. با توجه به اینکه برخی به دنبال این هستند تا خطایی از تیم مدیریتی جدید در روسای واحدها سر بزند تا آن را سر دست گرفته و در رسانه‌ها و محافل محتلف اقدام به تخریب مجموعه مدیریتی جدید نمایند، لذا اعلام میزان دریافتی مدیران و شفافیت در نظام پرداخت می‌تواند غرض‌ورزان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد.


وی ضمن اعلام آمادگی بسیج دانشجویی برای کمک به دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه‌ها تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی باید سند تحول تهیه کند و این در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به برنامه‌های بلندمدت و اسناد تحول در دستگاه‌های اجرایی است.


حسنی جمشیدی نماینده گروه‌های جهادی منتظر مهدی نیز یکی دیگر از دانشجویانی بود که در این مراسم سخن گفت. وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه خاورمیانه پتانسیل اجرای بسیاری از برنامه‌ها را دارد گفت: یکی از این برنامه‌ها برگزاری گروه‌های جهادی است.


جمشیدی با اعلام اینکه گروه‌های جهادی دارای 200 عضو فعال دندانپزشک، چشم‌پزشک، ماما و ... است افزود: متاسفانه در مدیریت قبلی دانشگاه آزاد اسلامی حمایتی از گروه نشد اما امسال دکتر رهبر برای بدرقه گروه‌های جهادی بین آنها حاضر شدند و این نقطه امیدی برای گروه‌های جهادی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته