دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اخبار دانشگاه؛ از بزرگداشت هفته وحدت و روز دانشجو تا مسابقات ورزشی

همزمان با هفته وحدت و روز دانشجو برنامه های مختلفی در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 238723

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت هفته وحدت گرامیداشت میلاد سراسر مسعود پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) نیز در شهرستان خاش برگزار شد.


در این مراسم که با حضور حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش نیز شرکت نمودند.


حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه معزز خاش با تبریک ایام و خوش آمد به حضار و مهمانان این جلسه حضرت محمد (ص) را محور وحدت در دنیای اسلام برشمرد .




مسابقه شطرنج و سودوکو


آموزشکده فنی وحرفه ای سما واحد زاهدان به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت روز دانشجو مسابقه شطرنج و سودوکو ویژه کارکنان و دانشجویان برگزار کرد.


ابراهیم کوهکن مدیر دفتر فرهنگ سما زاهدان گفت: هدف از انجام این مسابقات، صرفا ایجاد محیطی مفرح و شاداب برای کارکنان و دانشجویان و گرامیداشت مناسبت‌ها است و انجام چنین برنامه هایی در مجموعه ان‌شاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.


در پایان به نفرات برتر مسابقات جوایزی نفیس اهدا شد.


برگزاری جلسه کارشناسان تربیت بدنی


جلسه کارشناسان تربیت بدنی واحدهای سما استان آذربایجان غربی با حضور جلالی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان غربی، رابط تربیت بدنی استان، کارشناسان و مربیان تربیت بدنی آموزشکده ها و مدارس سما استان روز چهارشنبه 14 آذر در محل دبیرخانه شورای و نظارت و هماهنگی سما استان مستقر در آموزشکده سما ارومیه برگزار شد.


دکترکمال جلالی با توجه به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در مدارس و آموزشکده ها توجه به بخشنامه های تربیت بدنی و اجرای مسابقات با کیفیت بالا را یکی از عوامل موثر در جذب دانشجو و دانش آموز برشمرد.


دکتر ذوالفقار رابط تربیت بدنی استان نیز با تشریح بخشنامه های تربیت بدنی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما از همه واحدهای سما استان خواست تا برنامه های خود را به دبیرخانه استان ارائه کرد و با فعالیت درکانال تلگرامی مخصوص کارشناسان تربیت بدنی استان به کار هماهنگی و برنامه ریزی درباره اجرای مسابقات ورزشی دانشجویان، دانش آموزان و کارکنان بپردازند.


جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و مراسم روز دانشجو


به همت معاونت دانشجویی فرهنگی واحد تهران شرق، جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


دکتر ماشاءالله ولیخانی معاون دانشجویی فرهنگی تهران شرق با خیر مقدم و تبریک ایام، دانشجو را زبان گویای جامعه در انعکاس حقایق و واقعیتها دانست.


دکتر احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: «رسول مکرم اسلام الگوی کامل اخلاق و سیره دینی و انسانی است و همگان باید از سیره و روش ایشان پیروی کنند.»


وی با گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: «دانشجو نماد استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است و همیشه قشر بیدار و روشنگر جامعه بوده است .»


اجرای تئاتر دانشجویی و دوبله طنز از دیگر بخشهای این برنامه بود. در پایان مراسم نیز از دانشجویان منتخب علمی ، فرهنگی و ورزشی قدردانی شد.


برگزاری مراسم ویژه میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت شانزدهم روز دانشجو


به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع) و همچنین گرامیداشت شانزدهم آذر «روز دانشجو » مراسم ویژه‌ای با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره در سالن ساختمان آموزشی دانشگاه برگزار شد.


رئیس دانشگاه مرکز زواره با گرامیداشت واقعه شانزده آذر 1332 و روز دانشجو گفت: دانشجو و دانشگاه از مقدّس‌ترین واژه‌هایی است که می‌توان در فرهنگ اسلامی سراغ گرفت و اسلام دینی است که درس خواندن را فریضه می‌داند و لزوم توجه و پاسداری از محیط‌های علمی را به همگان گوشزد می‌کند.


مهندس عابدزاده با تبیین وقایع حادثه شانزده آذر 1332 اظهار کرد: دانشجو به عنوان قشر باسواد و فرهنگى جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعى خود الگوى رفتار و تفکر دیگران است و برخى همچون شهید چمران در این عرصه چنان چشم‌گیر بوده‌اند که حتى پس از پیمودن مدارج و موقعیت‌هاى عالى مختلف، همچنان دوره دانشجویى آنان الگوبردار است.


قدردانی از دانشجویان و اساتید ممتاز فرهنگی، برگزاری جلسه حافظ خوانی، اجرای موسیقی زنده با عنوان مدافعان حرم توسط یکی از دانشجویان و پذیرایی از جمله برنامه‌های ویژه این روز در مرکز زواره بود.


گرامیداشت میلاد حضرت محمد(ص)


مدیر روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری مراسم گرامیداشت ولادت نبی اعظم اسلام، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی (ص) و ولادت امام جعفرصادق (ع) در این دانشگاه خبر داد.


علی‌اکبر شفیعی با توجه به حضور هیات‌رئیسه دانشگاه و جمعی از استادان و دانشجویان واحد سبزوار در این مراسم گفت: «مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفرصادق (ع) به همت حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار و بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.»


وی سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی واحد سبزوار و تشریح فعالیت‌های اخیر این نهاد، قرائت پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار به‌مناسبت فرارسیدن روز دانشجو و میلاد حضرت رسول اکرم(ص)، مولودی‌خوانی، پخش نماهنگ، اجرای میان‌پرده‌ی طنز، اجرای حرکات نمایشی ورزشی و اجرای موسیقی سنتی را از جمله برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.


جشن بزرگ میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)


مصادف با 17 ربیع الاول میلاد سراسر نور حضرت رسول اکرم خاتم النبیین (ص) و همچنین امام جعفر صادق (ع) مؤسس مذهب شیعه جعفری جشن باشکوهی با حضور دانشجویان ، کارکنان ، اعضای هیأت علمی، میهمانان ویژه شهرستان و بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی در سالن اجتماعات واحد آباده برگزار شد.


دکتر محمد رستم پور رییس واحد این دو میلاد باسعادت وبزرگ را به حاضرین در جلسه تبریک گفت .


حجت الاسلام سعید جاویدی رئیس دفتر فرهنگ واحد نیز خصوصیات پیامبر اعظم را با توجه به آیه 127 سوره توبه بیان کرد و گفت : «نخستین خصوصیت پیامبر این است که خود را از جنس مردم و مانند مردم دیگر صاحب عواطف، احساسات، امیال و غرائز می دانست. دومین خصوصیت پیامبر را در مردم بودن پیامبر و سومین خصوصیت پیامبر را دلسوز بودن پیامبر بیان کرد.»


در این برنامه از دانشجویانی که در مسابقات قرآن بخش شفاهی حائز رتبه شده بودند قدردانی شد .


گرامیداشت روز 16 آذر روز دانشجو


گرامیداشت روز 16 آذر روز دانشجو با حضور کارکنان، استادان، دانشجویان واحد صفاشهر و مرکز قادرآباد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر برگزار شد .


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر در این مراسم با خوشامدگویی و تبریک اعیاد و روز دانشجو به دانشجویان و همکاران واحد به سخنرانی در مورد تاریخ بوجود آمدن حماسه روز 16 آذر پرداخت.


دکتر عباس قلتاش با توجه به دوران تحولات آموزش عالی در عرصه جهانی با برشمردن ویژگی های هر دوره به نقش برجسته دانشجو و جنبش دانشجویی در هدایت جریان های اجتماعی و سیاسی به سمت استکبار ستیزی و استعمار ستیزی پرداخت.


وی گفت :« «یکی از ماموریت‌های اصلی جنبش دانشجویی استعمارستیزی است و اکنون نیز شهدای دانشجوی مدافع حرم مصداق اکمل این استعمارستیزی هستند.»


دکتر غلامحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز قادرآباد نیز از همه حضار در جلسه تشکر و قدردانی کرد .


در پایان نیز به دانشجویان نمونه لوح قدردانی اهدا شد.


برگزاری جشن ولادت پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع)


مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) همزمان با فرارسیدن روز دانشجو به همت هیات لثارات الحسین (ع) و معاونت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد.


مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان با گرامیداشت ایام و فرا رسیدن روز دانشجو دانشجویان را قلب تپنده انقلاب خواند و به حمابت های همه جانبه اساتید و جامعه از دانشجویان تاکید داشت.


حجت‌الاسلام دکتر صفوی روحیه مطالبه گری را از دانشجویان خواستار شد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی روحیه عدالت خواهی دانشجویان این عصر نسبت به زمان گذشته نه تنها تقلیل پیدا نکرده بلکه رشد چشمگیری داشته است.


وی خواستار ادامه دار بودن این روحیه بر اساس منویات مقام معظم رهبری شد.


در پایان این مراسم برادر جابر مسلمی با سرودن اشعار زیبایی در مدح رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) مجلس را به عطر معطر نام اهل بیت مزین کردند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته