دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 16:11

دعوت اوباما از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن، نشانه قطعیت توافق هسته‌ای

روزنامه اسرائیلی از دعوت باراک اوباما از بنیامین نتانیاهو برای سفر به آمریکا طی ماه آینده خبر داد.
کد خبر : 23871

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش خود در این زمینه آورده است: با وجود اینکه باراک اوباما اعلام کرده بود تا زمان امضای توافق هسته‌ای از نتانیاهو برای سفر به آمریکا دعوت نخواهد کرد، اخبار به دست آمده نشان می‌دهد که اکنون وی از نخست‌وزیر اسرائیل دعوت کرده که ماه آینده به واشنگتن سفر کند.


بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که تاریخ احتمالی این سفر 15 یا 16 جولای(24 یا 25 تیر) خواهد بود.


انتظار می‌رود در این سفر نتانیاهو از اوباما بسته‌های کمکی جبران‌کننده در ازای توافق هسته‌ای با ایران را درخواست کند.


مقامات اسرائیل اعلام کرده‌اند با توجه به اینکه اوباما پیش از این اعلام کرده بود دیدار وی با نتانیاهو تنها در صورت امضای توافق نهایی بین ایران و 1+5 انجام خواهد شد، به نظر می‌رسد اکنون مقامات آمریکا درباره اینکه در دستیابی به توافق با ایران در هفته‌های آینده به نتیجه قطعی خواهند رسید، اطمینان دارند و به همین دلیل است که مسئله دعوت اوباما از نتانیاهو مطرح شده است.


در صورت تایید نهایی دعوت از نتانیاهو، سفر وی پیش از تایید نهایی توافق هسته‌ای توسط کنگره انجام خواهد شد و به همین دلیل به نظر می‌رسد اوباما خود علاقه‌مند به دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل است تا از این طریق موفقیت خود در زمینه توافق هسته‌ای را ابراز کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته