دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 13:50
وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران:

هم‌اندیشی‌ها نویدبخش وحدت در دنیای اسلام است

سیدمحمود علوی در حاشیه سی ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: به برکت هم‌اندیشی در این همایش‌ها و نزدیک شدن دل‌ها و افکار و همدیگر، در حال پشت سرگذاشتن مقطع کنونی این اختلافات هستیم و شرایط نوید بخش آینده توأم با وحدت در دنیای اسلام است.
کد خبر : 238609

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید محمود علوی روز سه شنبه در حاشیه سی ویکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بی تردید گفت‌وگو یک عامل اثرگذار در نزدیکی نظرات و افکار با یکدیگر است و زمانی که نظرات به یکدیگر نزدیک شود، دلها نیز به همدیگر نزدیک می‌شود و دستها در دست هم قرار می‌گیرد و وحدت به وجود می‌آید.


وی ادامه داد: در طول 31 سال گذشته که هر سال این کنفرانس برگزار شده، این تجربه را به دست آوردیم که برگزاری این رویدادها در نزدیکی صفوف مسلمین و در یکی شدن فرهنگ حاکم بر جامعه اسلامی آثار بسیار ارزشمندی دارد.


علوی تصریح کرد: امروز شاهد صحبت‌های اثرگذار رئیس جمهوری محترم بودیم و در طول برگزاری این کنفرانس کمیسیون‌هایی برگزار می شود و صحبت هایی توسط اندیشمندان جهان اسلام در این کمیته ها صورت می گیرد در واقع تبادل نظرهایی است که صفوف مسلمانان را به یکدیگر نزدیکتر می کنند.


وزیر اطلاعات ادامه داد: در این سالها شاهد فراز و نشیب‌های تلخی در دنیای اسلام بودیم، متاسفانه دنیای اسلام از اختلافات و درگیری‌های سهمگینی رنج بی‌شمار می‌برد و بسیاری از مسلمانان جان خود را از دست دادند و بسیاری بویژه زنان و بچه‌ها سرپرستان خود را از دست دادند و آزار بسیاری دیدند.


علوی افزود: به برکت هم‌اندیشی در این همایش‌ها و نزدیک شدن دلها و افکار و همدیگر، در حال پشت سرگذاشتن مقطع کنونی این اختلافات هستیم و شرایط نوید بخش آینده توأم با وحدت در دنیای اسلام است و امیدواریم ملت های مسلمان دوران اختلاف پشت سر گذاشته و طعم شیرین وحدت و آثار سازنده آن را بچشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته