دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 13:26
توکلی خبر داد:

امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری/ ثبت‌نام کارشناسی‌ارشد از پنج‌شنبه

متقاضیان پذیرش در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ تا ساعت ۲۴ فردا سه‌شنبه ۱۴ آذر فرصت دارند رشته‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.
کد خبر : 238585

حسین توکلی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: «در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس‌های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت‌های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل پذیرفته می‌شوند که تاکنون 44 هزار و 880 نفر در این مرحله انتخاب رشته کرده‌اند.»


او ادامه داد:‌ «تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال ۹۶ با نمره کل مساوی یا بیشتر از یک (با توجه به کارنامه نتایج علمی اولیه) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه جدول رشته‌های تحصیلی ثبت‌نام کنند.


توکلی بیان کرد: همچنین بر اساس درخواست برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در برخی از کدرشته های تحصیلی پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد (به جز دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که پیش از این تکمیل ظرفیت برگزار کرده‌اند).


او یادآوری کرد ظرفیت پذیرش در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر اعلام شده است که تاکنون ۱ هزار و 253 نفر در این دوره‌ها انتخاب رشته کرده‌اند.


او گفت: «داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در این قبیل رشته‌های تحصیلی هستند اعم از اینکه در آزمون سراسری شرکت کرده یا نکرده‌ باشند، می‌توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای این گونه رشته‌ها که به صورت جداگانه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است، ثبت‌نام کنند.»


ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 در 6 گروه آموزشی و 140 کدرشته از روز پنجشنبه 16 آذر آغاز و در روز چهارشنبه 22 آذر پایان می‌یابد. ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود.


علاقه‌مندان با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر‌ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد)، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) ثبت‌نام شوند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته