دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 16:21

وزیر اقتصاد: مزایده استقلال و پرسپولیس فعلا در دستور کار نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: قانون به ما این اجازه را داده بود که این باشگاه را از طریق روش مزایده به فروش برسانیم. ما چهار بار مزایده فروش این دو باشگاه را انجام دادیم اما به نتیجه نرسید.
کد خبر : 23855

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا درباره چهار مزایده ناموفق استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: علتش این است که وضعیت این دو باشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این دو باشگاه میلیون‌ها طرفدار دارد که با پیروزی آنها خوشحال می‌شوند و با عدم توفیق آنها ناراحت. طبیعی است که وزارت ورزش و وزارت اقتصاد نمی‌تواند نسبت به سرنوشت این دو باشگاه بدون حساسیت و بی‌توجه باشد. ما بنا نداشتیم این دو باشگاه را به هر قیمتی واگذار کنیم. هدف این بود که مدیریت این دو باشگاه بهتر و کارآمدتر از گذشته باشد.


وی ادامه داد: وقتی در این مزایده‌ها دریافتیم که کارایی مطلوب این دو باشگاه تأمین نمی‌شود، واگذاری این دو باشگاه را از طریق مزایده لغو کردیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: در همین دوره نظراتی از سوی نمایندگان مجلس و طرحی در مجلس مطرح شد، ما منتظریم ببنیم که نتیجه طرح مجلس چه خواهد بود و متناسب با آن تصمیم بگیریم. اما بالاخره واگذاری از روش مزایده با توجه به نتایج چهار مزایده قبل اکنون از دستور کار خارج شده است.


طیب‌نیا درباره فرار مالیاتی دستگاه‌های دولتی و تصمیم دولت در این باره نیز گفت: اینکه فرار مالیاتی در اقتصاد ایران زیاد است یک واقعیت است اما اینکه ما نهادهای خاصی را فراری از مالیات بدانیم، نه اینگونه نیست. ما در حوزه‌های مختلف هم فرار و هم اجتناب مالیاتی داریم. برای اینکه بتوانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم طرح بزرگی به نام طرح جامع مالیاتی در وزارت اقتصاد در حال اجراست که در چارچوب این طرح، اصلاحات نهادی صورت می‌گیرد.


افزایش مالیات صنوف به دلیل افزایش درآمد آنهاست


وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا، درباره افزایش مالیات صنوف از سوی سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: افزایش مالیاتی مربوط به یک قشر خاص نیست؛ اولا که رقم مالیات که در هر سال وصول می‌شود در مجلس به تصویب می‌رسد. افزایش مالیات بر همه مالیات‌هاست. طبیعتا اصناف هم جزو این مؤدیان مالیاتی هستند. از آنجا که درآمد به دو طریق افزایش قیمت و افزایش ارزش افزوده، افزایش می‌یابد از این رو مالیات صنوف افزایش می‌یابد.


طیب‌نیا درباره میزان رشد اقتصادی خاطرنشان کرد: سه فصل گذشته نرخ رشد اقتصادی اعلام شده بود، نرخ رشد اقتصادی سه درصد رشد یافته است. بعد از هشت فصل متوالی که نرخ رشد اقتصادی منفی بود، برای چهار فصل متوالی مثبت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته