دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چند خبر از جشنواره کودک ونوجوان همدان

دورهمی هنرمندان در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک برگزار شد

دورهمی هنرمندان حاضر در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک شب گذشته 12 آذرماه با حضور رضا فیاضی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان همدان برگزار شد.
کد خبر : 238259

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، این نشست صمیمی فیاضی شروع شد. او از خاطرات برگزاری دورهمی در سا‌ل‌های گذشته گفت و اینکه چقدر این دورهمی‌ها برای ایجاد صمیمیت و ارتباط بهتر میان هنرمندان گروه‌های نماشی در تمام کشور تأثیر گذار بوده است.


در ادامه نشست هنرمندان گروه‌های نمایشی، موسیقی سنتی اجرا کردند. در ادامه هنرمندان گروه جمهوری آذربایجان بر روی سن حضور یافته و موسیقی سنتی کشورشان را اجرا کردند.


برنامه بعدی مشاعره بین دختر پنج ساله و هنرمندان حاضر در سالن بود که باعث شگفتی حاضران بود.


اجرای سرود نمایش «عقل صورتی» به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر هم از دیگر برنامه های این دورهمی بود.


هنرنمایی تئاتر ایتالیا و آذربایجان درآخرین روز از جشنواره


نمایندگان هنری کشورهای ایتالیا و آذربایجان در آخرین روز از جشنواره بیست و چهارم نمایش خود را به روی صحنه می برند.


در پنجمین و آخرین روز جشنواره نمایش «دفتر خاطرات جوجه اردک زشت» نوشته هانس کریستین آندرسن و کارگردانی تونیو دی نیتتو از ایتالیا در بخش مسابقه تئاتر بین الملل به مدت 50 دقیقه در سالن اصلی آوینی اجرا می شود.


در این روز پلاتوی تئاترشهر پذیرای هنرمندان نمایش «خانه ای وجود نداشت» اثری مشترک از اشرفیان و فدایی از اصفهان است و در سالن پلاتوی بوعلی نیز تئاتر «دیواکولا» به نویسندگی عماد نصرآبادی به مدت 65 دقیقه به روی صحنه می رود که کارگردانی این کار بر عهده محمد جهان پا از مشهد است.


«بز بازیگوش» به کارگردانی بهرام عثمانوف و نوشته پروین نورالیوا از کشور آذربایجان در تالار فجر و نمایش «قیچی که دنبال کار می‌گشت» به کارگردانی سعید زینالعابدینی از تهران که در پلاتوی استاد عبادی اجرا می‌شود، از دیگر نمایش های روز آخر هستند.


«یک میهمانی ساده» از مهدی حبیبی، «افسانه دیگ و کدو» به کارگردانی هوشیاری و اسدی مرام و «سبز سبز » اثری از مهدی صالحیار نام سه نمایش خیابانی روز آخر جشنواره بیست و چهارم است که همچون روزهای گذشته در محوطه مجتمع شهید آوینی اجرا خواهد شد.


گفتنی است کارگاه آموزشی « تناسب افق نمایشگری نمایشگران و افق تماشاگری مخاطبان در تئاتر کودک و نوجوان» با تدریس دکتر سعید اسدی در این روز از ساعت 9 تا 12 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان، واقع در میدان آرامگاه باباطاهر برگزار خواهد شد.


علاقه کارگردان فرانسوی به حضور دوباره در جشنواره کودک و نوجوان


کارگردان فرانسوی نمایش «مینیاتور» با اشاره به حضور خود طی دو سال گذشته در ایران گفت: به حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای برگزاری کارگاه و اجراى نمایش علاقه مند هستیم.


کریستوف تیبالت با اشاره به اینکه سال گذشته متوجه شدیم که جشنواره ای برای تئاتر کودک و نوجوان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: سی دی معرفی نمایش، سال گذشته به موقع به دست برگزار کنندگان نرسید اما امسال توانستیم اجرای خود را در این جشنواره به صحنه ببریم.


وی افزود: سال گذشته برای نخستین بار به ایران آمدیم و کارگاهی برگزار کردیم و بخش کوتاهی از نمایش «مینیاتور» را در جشنی با نام صد سالگی اجرا کردیم اما امسال نمایش را به صورت کامل به صحنه بردیم.


کریستوف تیبالت با بیان اینکه از گروه ما دعوت شده تا در شهرهای همدان و مشهد کارگاه هایی برگزار کنیم تاکید کرد: علاقه زیادی به حضور در ایران و شرکت در جشنواره کودک و نوجوان داریم.


این کارگردان در خصوص تئاتر ایران نیز گفت: اجراهای مختلفی از کارگردانان ایرانی دیدیم و معتقدم ایرانی ها باید کمی روی صدای خود تمرینات بیشتری کنند.


نمایش «مینیاتور» در مورد یک اسطوره یونانی است و مینیاتور پادشاهی است که کودکان و جوانان را برایش قربانی می‌کنند و در جایی زندگی می کند که همه افرادی که قصد کشتنش را دارند در راه گم می‌شوند اما تسه با کمک دختری که سر طنابی را در دست دارد سر دیگر طناب را می گیرد و با رسیدن به محل فرمانروایی مینیاتور و کشتنش با همان طناب باز گشته و به قدرت می رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته