دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 خرداد 1394 - 14:40

واکنش مجید انصاری به سریال استیضاح‌ها: لازمه نام امسال تعامل دولت و مجلس است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح، حق قانونی نمایندگان است؛ اما امیدواریم با تشکیل جلسه هماهنگی، مشکل استیضاح وزیر آموزش و پرورش را حل کنیم.
کد خبر : 23824

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مجید انصاری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، در جمع خبرنگاران درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رهبری امسال را سال همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند، لازمه نامگذاری تعامل دولت و مجلس است.


وی افزود: مجلس نهم در خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد، بیش از 130 تا 140 طرح و 93 لایحه در نوبت رسیدگی کار مجلس است، باید تلاش کنیم این طرح‌ها را پیش ببریم، با اولویت‌بندی به نیاز کشور رسیدگی کنیم و از فرصت باقیمانده استفاده کنیم.


معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تصریح کرد: استیضاح، حق قانونی نمایندگان است؛ اما امیدواریم با تشکیل جلسه هماهنگی، مشکل استیضاح وزیر آموزش و پرورش را حل کنیم.


انصاری با بیان اینکه «استیضاح وقت زیادی از دولت و مجلس می‌گیرد»، ادامه داد: جایگزینی وزیر هم برای دولت دشوار است. ترجیح ما این است که استیضاح انجام نشود. در این راستا رایزنی‌هایی انجام گرفته است. همچنین جلسه غیرعلنی دیروز نیز مثبت بود. فانی از وزرای خوب دولت است، امیدوارم که همکاری ما ادامه داشته باشد.


وی در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه «پیش از این شما گفته بودید که خواسته‌ها و انتظارات نمایندگان در سال آخر مجلس بیشتر می‌شود، آیا روند استیضاح‌ها را در این مسیر می‌دانید؟» تأکید کرد: از آنجا که امسال سال آخر مجلس نهم است و مراجعات به نمایندگان نیز افزایش یافته است، تأکید رئیس‌جمهوری هم این است که نهایت تعامل با رعایت قانون با مجلس صورت گیرد؛ بنابراین خواسته‌هایی که در حد بودجه و چارچوب قانون باشد عملیاتی می‌شود و ما با نمایندگان تعامل داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته