دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1396 - 08:42

اشتباهی که طلای مسابقات جهانی وزنه‌برداری را از ایران گرفت

اشتباه مسئولان کمیته ملی پارالمپیک تیم ملی ایران را از طلای مسابقات جهانی پاراوزنه‌برداری محروم کرد تا کاروان ایران در عین ناباوری مدال طلا را از دست بدهد.
کد خبر : 237969

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،‌ رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی معلولان جهان در حالی از روز گذشته در مکزیکوسیتی پایتخت مکزیک آغاز شده است که در روز اول این مسابقات قرار بود محسن بختیار در رده سنی جوانان به عنوان تنها نماینده ایران در این رده سنی وزنه بزند، اما اشتباه مسئولان کمیته ملی پارالمپیک تیم ملی ایران را از یک مدال طلای مسلم این مسابقات محروم کرد.


محسن بختیار زمانی که قصد حضور در مسابقات را داشت، متوجه شد که فرایند ثبت نامش انجام نشده و اجازه حضور در مسابقات به او داده نشد.


بعد از زلزله مکزیک و تعویق این رقابت‌ها با توجه به حضور تیم ملی وزنه‌برداری جوانان در بازی‌های پاراآسیایی جوانان امارات مسئولان از خیر اعزام این تیم به مکزیک گذشتند و قرار شد با توجه به رکوردهایی خوبی که محسن بختیار در دسته 54 کیلوگرم دارد، تنها این وزنه‌بردار در رده سنی جوانان وزنه بزند، البته بختیار در رده سنی بزرگسالان هم می‌تواند وزنه بزند و طی روزهای آینده روی تخته خواهد رفت، اما موضوع عجیب و البته جالب توجه این است که چطور مسئولان این کمیته با این همه قدمت و تجربه در موضوع ساده و اولیه‌ای مانند ثبت نام یک ورزشکار اینقدر ضعیف عمل می‌کنند تا نه تنها زحمات چند ماهه یک ورزشکار بر باد برود بلکه تیم کشورمان هم از یک مدال طلای مسلم محروم شود.


وزنه بردار لیتوانیایی که موفق به کسب مدال طلای این دسته شد با رکورد 112 کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد در حالی که بنابر گفته مربیان تیم ملی محسن بختیار وزنه 170 کیلوگرمی را در تمرینات به ثبت رسانده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته