دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1396 - 02:00
حاشیه‌های مسابقات جهانی وزنه برداری آناهیم آمریکا

کیانوش در آغوش آیان/ توصیه های نصیری نیا به رستمی

رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در هنگام برگزاری رقابت های دسته 85 کیلو سراغ کیانوش رفت و او را در آغوش گرفت.
کد خبر : 237960

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا،رقابت های دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان در آناهایم حاشیه های جالبی داشت.


*سالن برگزاری رقابت ها که تا پیش از این روزهای خلوتی را ترجبه کرده بود، با حضور پرشور ایرانیان مقیم آمریکا رنگ و بوی دیگری گرفته بود و هواداران ایرانی یکصدا کیانوش رستمی را تشویق می کردند. تقریبا تمام سالن در قرق هواداران ایرانی بود.


*کیانوش رستمی در حالی روی تخته حضور می یافت که برادرش به عنوان مربی در کنار تخته او را کوچ می کرد. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری و علی هاشمی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران در پشت تخته حضور داشتند و کیانوش را آماده می کردند. نکته جالب اینکه محسن بیرانوند سرمربی تیم ملی وزنه برداری وظیفه اعلام وزنه های کیانوش به تیم برگزارکننده را بر عهده گرفته بود.


*تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری در هنگام برگزاری رقابت های دسته 85 کیلوگرم و پس از اطلاع از مصدومیت رستمی به سالن وارم آپ رفت و شخصا جویای حال کیانوش شد. آیان که به کیانوش علاقه وافری دارد، او را در آغوش گرفت و به او رحیه داد.


*مسابقات دسته 85 کیلوگرم دو میهمان ویژه داشت. شاهین نصیری نیا وزنه بردار اسبق و پژمان درستکار کشتی گیر سابق تیم ملی در سالن مسابقات وزنه‌برداری جهانی آمریکا حضور یافتند و از نزدیک رقابت های دسته 85 کیلوگرم را مشاهده کردند. قبل از آغاز رقابت های این دسته، شاهین نصیری نیا که در حال حاضر در تیم ملی وزنه برداری آمریکا فعالیت می کند، به سالن وارم آپ رفت و دقایقی با کیانوش صحبت کرد و توصیه های کوتاهی به او داشت.


*بعد از اوت کردن کیانوش رستمی در حرکت دوضرب، موجی از بهت و حیرت سالن را فرا گرفت و تماشاگران ایرانی دست از تشویق کشیدند تا سکوتی مرگبار سالن را فرا بگیرد.


*آرلِی پرز مندز وزنه بردار شیلیایی بعد از اوت کردن کیانوش در پوست خود نمی گنجید و با مسجل شدن طلایش، به رکورد دوضرب حمله کرد اما در مهار وزنه 221 کیلوگرمی ناکام بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته