دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 خرداد 1394 - 10:46
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد

ارائه «خدمات ناب» به جامعه علمی کشور با اجرای طرح تجمیع2

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از مهم ترین دستاوردهای طرح تجمیع 2 را کاهش نیروی انسانی دانست و گفت: این کار گام ارزشمندی در جهت کاهش هزینه‌هاست.
کد خبر : 23796

دکتر مرتضی موسی‌خانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در تشریح اثرات طرح تجمیع 2 به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: چابک سازی سازمان، کاهش فرآیندها و طراحی ساختارهای بهینه از جمله اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند. دو مولفه تمرکز و پیچیدگی در طراحی ساختارهای بهینه مورد توجه قرار گرفته که ویژگی تمام سازمان‌های پیش رو محسوب می‌شود و ریاست عالی دانشگاه هم با دقت و ژرف اندیشی به این موضوع مهم تاکید کردند که مسیر چابک سازی هموار شود.


موسی‌خانی با اشاره به موضوع خدمات ناب ( Lean Services) در طرح تجمیع 2 افزود: مسیرخوبی در همین جهت با دستور دکتر میرزاده شروع شده که ساختار به سمت کاهش فرآیندها برود و طی جلسه‌ای هم قرار شد در نشست‌های بعدی تمرکز بر این موضوع باشد که فرآیندهای درون سازمانی و همچنین تعامل واحد‌ها با سازمان مرکزی دانشگاه تسهیل شود تا دانشگاه خدمات ناب‌تری به جامعه علمی ارائه کند.


رئیس دانشگاه آزاد قزوین درباره تاثیر اجرای این طرح بر مسائل اقتصادی دانشگاه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک بنگاه اقتصادی که هیچ وابستگی به دولت ندارد و باید بتواند هزینه‌هایش را بهینه سازی کند که اجرای این برنامه به این موضوع کمک به سزایی می‌کند. سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با بلوغ بسیار خوبی مواجه است و آینده روشنی پیش رو دارد و امیدوارم خروجی‌های و خدمات بهتری نسبت به رقبای دانشگاه ارائه کنیم.


موسی خانی با تاکید برشروع روند اجرای طرح در استان قزوین ادامه داد: وظایف دبیرخانه تا حد زیادی ساده سازی شده، تقسیم کار با دبیر هیئت امنای استانی صورت گرفته و جزئیات به صورت بخشنامه ابلاغ شده است. همچنین جزئیات فعالیت معاونت هماهنگی هم نهایی،جمع بندی و ابلاغ خواهد شد.


وی با اشاره به کاهش نیروی انسانی در این طرح تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های طرح تجمیع کاهش نیروی انسانی در ستاد‌های هماهنگی بود که با توجه به اینکه این موضوع دربزرگترین واحد استان انجام می‌شود نزدیک به 200 نفر نیرو در این باره حذف شدهاند که گام ارزشمندی در جهت کاهش هزینه‌ها است همچنین انحلال واحد‌های ستادی نیز کمک زیادی به موضوع کرده است.








چابک سازی سازمان، کاهش فرآیندها و طراحی ساختارهای بهینه از جلمه اهدافی است که این طرح دنبال می‌کند. دو مولفه تمرکز و پیچیدگی در طراحی ساختارهای بهینه مورد توجه قرار گرفته که از ویژگی تمام سازمان‌های پیش رو محسوب می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد قزوین افزود: واحدهای مادر استان از این پس نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند و مسئولیت بیشتری نسبت به گذشته دارند که این امر با توجه به حذف نیروی‌های انسانی و رده‌های سازمانی روند کاری را تسریع و تسهیل می‌کند و همان کاهش هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.


موسی خانی درباره به کارگرفته شدن نیروی‌های انسانی دربخش‌های دیگر دانشگاه گفت: پست‌های مدیریتی حذف شده به فعالیت آموزشی و پژوهشی خود در دانشگاه می‌پردازند و نزدیک به 30 درصد نیروهای عملیاتی و اجرایی در پست‌های مشابه فعالیت خواهند کرد و مابقی درصورت نیاز واحدها به کار گرفته می‌شوند. البته ممکن است نیروهای قراردادی درصورت عدم نیاز از سیستم حذف شوند که همین امر به چابک سازی کمک می‌کند.


رئیس دانشگاه آزاد قزوین در پایان از تمام افرادی که در اجرای این طرح فعالیت کردند تشکر کرد و گفت: با این تغییرات آینده روشنی درانتظار دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود که برگرفته از فعالیت‌های بی دریغ رئیس عالی دانشگاه آزاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته