دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 17:45

ایران و مجارستان در بخش سلامت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزارت اقتصاد ملی مجارستان در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در بخش سلامت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر : 237904

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار دوجانبه با وزیر اقتصاد ملی مجارستان گفت: کشور ما علاقه‌مند به افزایش مبادلات دو کشور در عرصه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی است.


قاضی‌زاده هاشمی افزود: در حال حاضر ایران حدود یک میلیارد دلار واردات دارویی دارد و سهم مجارستان در این بازار بسیار کم است.


وی گفت: هم اکنون تنها از دو شرکت مجارستانی ۶ محصول دارویی در بازار ما وجود دارد و در زمینه تجهیزات نیز سهم مجارستان کمتر از ۳ میلیون دلار است که تقریبا هیچ است.


قاضی زاده هاشمی افزود: ما ۹۶ درصد دارو‌های مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید می‌کنیم و سهم واردات دارویی ۴ درصد است.


وی با بیان اینکه اگر این آمادگی در کشور مجارستان و در بخش خصوصی این کشور وجود داشته باشد، امکان ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و توسعه منابع دارویی در کشور ما وجود دارد گفت: در ایران بخش خصوصی علاقه‌مند به ایجاد ظرفیت و فرصت در کشور مجارستان به ویژه در صنایع دارویی و تجهیزاتی است.


وزیر بهداشت افزود: من مطمئن هستم این سفر دوجانبه فرصت جدیدی برای هر دو کشور در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی ایجاد می‌کند.


وی گفت: ما نیز معتقدیم واردات محصولات مجارستانی نیاز به تاییدیه Fda (گواهینامه بین المللی سازمان غذا و داروی آمریکا) ندارد و همان ce که تاییدیه مجارستان است کفایت می‌کند.


وزیر بهداشت افزود: نسل جدید ما با پیشرفت‌های کشور شما آشنا نیستند، برای نمونه فقط در رشته خود من چشم پزشکی بهترین شرکت‌ها مربوط به مجارستان است و حتی مبدع یک نوع لیزر فقط کشور مجارستان است.


قاضی زاده هاشمی گفت: این خبر خوبی است که واردات مجارستان پس از تحریم‌ها افزایش یافته است و امیدواریم در حوزه تجهیزات پزشکی این مبادلات بیشتر شود.


وی افزود: این آمادگی در کشور ما برای توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی دو کشور در ایران و مجارستان وجود دارد و دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی ما علاقه‌مند به تاسیس شعبه در کشور مجارستان هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته