دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 14:30
هر آنچه در همایش طلوع حقیقت گذشت

نقش مقام معظم رهبری در ترویج اسلام انقلابی از ابتدا تاکنون

همایش طلوع حقیقت به مناسبت سالروز صدور نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غربی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد که در آن جمعی از شخصیت‌های سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی حضور داشتند.
کد خبر : 237789

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، همایش طلوع حقیقت به مناسبت سالروز صدور نامه‌های رهبر انقلاب به جوانان غربی در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد که در آن جمعی از شخصیت‌های سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی حضور داشتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، مصطفوی جانشین امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حمیدرضا مقدم‌فر رئیس ستاد نشر و تبلیغ نامه مقام معظم رهبری و نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران حضور داشتند.



همایش مذکور به همت موسسه انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای و ستاد مردمی تبلیغ و نشر نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی برای اولین بار برگزار شد که در آن از برخی آثار فرهنگی و هنری که تاکنون در رابطه با نامه تاریخی مقام معظم رهبری به جوانان اروپا تهیه شده است، رونمایی شد. که از آن جمله رونمایی از نسخه زبان انگلیسی کتاب «استثناگرایی آمریکایی، اروپای مرکزی و دیگرسازی مسلمانان» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا عاملی از جمله این برنامه‌ها بود.


اثر دیگر کتاب «روزنه‌ای به آگاهی» نوشته روح‌الامین سعیدی و منتشر شده توسط موسسه نشر آثار انقلاب اسلامی بود که با حضور مدعوین این مراسم رونمایی شد.



قصور تاریخی درباره نامه امام راحل به گورباچوف نباید تکرار شود


حمیدرضا مقدم‌فر رئیس ستاد نشر و تبلیغ نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی به عنوان اولین سخنران اظهارداشت: نامه‌های مقام معظم رهبری نامه‌های معمولی نبود جنس، محتوا و مضامین حکیمانه این دو نامه به گونه‌ای بود که همه ما موظف به تبیین آن هستیم چرا که در این مدت که این دو نامه صادر شد با جبهه‌ای بزرگ و عملیات روانی مواجه شدیم که غرب تلاش می‌کرد این نامه به دست جوانان غربی نرسد.


معاون فرهنگی سپاه تصریح کرد: تمدن غرب نمی‌گذارد حقیقت برای مردم آشکار شود. حضرت آقا در نامه‌های خود به جوانان متذکر شده است که دقت کنید و ببینید. در بطن نامه ها تهاجم به اسلام ستیزان وجود دارد که به بهانه تروریسم داعشی اسلام هراسی می کردند.


وی با تاکید بر اینکه چالش هویتی مهمترین چالش امروز غرب است، افزود: امروز جوانان و مردم غرب در وضعیت فکری ، ایدئولوژیک و هستی شاناسانه خود با بحران هویت روبرو هستند و سوالاتی دارند وبه دنبال گمشدگانی می گردند لیبرالیسم به بن بست خورده و خبری از مارکسیسم و سیوسیالیسم نیست.


رئیس ستاد نشر و تبلیغ نامه رهبری به جوانان اروپا با بیان اینکه امروز یک صحنه امتحان برای علاقه مندان به انقلاب اسلام و حقیقت است عنوان کرد: امروز شرایط ویژه‌ای است که نخبگان باید تلاش کنند، جمعیت زیادی در غرب منتظر ما هستند که باید حقیقت را نشانشان بدهیم. نظام سلطه سعی می کند آنچه خودش می خواهد را مردم بپذیرند اما امروز این بیداری در غرب هم شکل گرفته است. ما یک قصور تاریخی درباره نامه امام راحل به گورباچوف داریم که امروز نباید بگذاریم این مسئله تکرار شود. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)



رهبر معظم انقلاب در اتحاد گروه‌های مسلمان نقش اساسی ایفا کردند


دکتر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به عنوان سخنران بعدی به تبیین نقش مقام معظم رهبری در تبیین اسلام انقلابی در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: ایشان قبل از انقلاب غیر از اینکه توجه‌شان به جریانات داخل کشور بود و از یاران بسیار نزدیک امام خمینی(ره) بودند، توجه ویژه‌ای به خارج از کشور و جهان اسلام داشتند که نمونه‌ای از این اقدامات ترجمه و تفسیر آثار سید قطب و نگارش کتاب نقش مسلمانان در آزادی هند بود.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه نقش مسلمانان در آزادی هند مغفول مانده است، اظهارداشت: درست است که نقش گاندی در آزادی هند مهم بود، اما بزرگان زیادی مانند اقبال لاهوری و دیگران هم نقش بسزایی در آزادی پنجاب داشتند. این آزادی به دست مسلمانان انجام شد و شهدای زیادی داشت و مقام معظم رهبری در کتاب نقش مسلمانان در آزادی هند، این نقش را تبیین می‌کنند و در این رابطه تفاوتی هم بین اینکه مدافعان اسلام و احیا کنندگان اسلام اصیل سنی بودند یا شیعه نگذاشتند.


مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در همین زمینه گفت: اگر آنچه امروز در کشورهای اسلامی نظیر عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در همراهی و اتحاد گروه‌های اسلامی می‌بینیم بذری است که تا حدود زیادی توسط ایشان کاشته شده است و باعث شده این نهال برومند امروز آمریکا، دوستان و صهیونیست ها را در منطقه دچار سرگیجه کند و ان‌شاءالله به زودی ریشه آنها در منطقه خشکانده شود.


دکتر ولایتی افزود: اقدام دیگری که رهبر انقلاب در این سالها انجام دادند و اروپا به دنبال انجام اقداماتی در نقطه مقابل آن است این بود که چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهند. غرب به دنبال این است که چهره سیاهی از اسلام ترسیم کند و به همین دلیل طبق اظهارات دولتمردان آمریکایی داعش را ایجاد کرد و از آن به عنوان حکومت اسلامی یاد می‌کند که در مقابل افکار عمومی کودکان را می‌کشند. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)



نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی اثر خود را در جهان گذاشته‌است


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز سخنران این همایش بود که با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری دست به جنایاتی می‌زنند که انسان از گفتنش هم شرم دارد، اظهارداشت: وقتی فیلمی را نگاه می‌کنیم که تعدادی از این تکفیری‌ها در بازی‌های خود توپی که را رد و بدل که بعد متوجه می‌شویم که این توپ سر بریده است، این موجب تأثر است. کجای دنیا سابقه دارد اسیر جنگی را وسط قفس آهنی بگذراند و آتشش بزنند.


‌وی افزود: تروریست‌های تکفیری جوانان زیادی را از خانواده‌هایشان جدا کردند. در میان داعش 6 هزار نفر که از اهل سنت هم بودند، داوطلب عملیات انتحاری بودند که بیشترشان کشته شدند. این جنایت خیلی بزرگی است.


رئیس دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: یکی از اهداف غربی‌ها این است که فرهنگ منحط خودشان را در کشورهای دیگر گسترش دهند و فرهنگ کشورهای دیگر را نابود کنند که به‌دنبال این تفکر فجایعی صورت می‌گیرد؛ همجنس‌گرایی، ازدواج سفید و صدها مورد دیگر که اخیراً مطرح شده نشأت‌گرفته از فرهنگ منحط غربی است، فرهنگ غربی بنیان خانواده‌ها را نابود می‌کند که حضرت آقا در نامه‌شان خطاب به جوانان اروپایی می‌فرمایند که به تعالیم اسلام برگردید.


وی افزود: یکی از جنایت‌های غربی‌ها این بود که جوانان را از خانواده‌هایشان برای پیوستن به گروه‌های تروریستی از جمله داعش جدا کردند، به‌طوری که میان داعشی‌ها 6 هزار نفر از جوانان اهل تسنن داوطلب عملیات انتحاری بودند که بیشتر آنها کشته شدند. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)



غرب درباره انگلیسی زبان‌هایی که در عراق و سوریه سر کودکان را بریدند پاسخ‌گو باشد


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز به عنوان دیگر سخنران همایش طلوع حقیقت با بیان اینکه امروز تحولات دوران‌ساز در روابط بین‌الملل نه در غرب شکل می‌گیرد و نه توسط غرب و این یک تحول راهبردی است اظهارداشت: با طرح این سوال که چرا کسانی که در غرب به دنیا آمدند و تحصیل کردند، در سوریه و عراق گردن کودکان را می‌زنند؟ چرا این افراد این‌همه بربریت از خود نشان می‌دهند؟ غرب چه توضیحی برای این‌گونه تربیت دارد؟


وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در دهه 90 میلادی شاهد دورانی بودیم که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد کردند، تصریح کرد: بسیاری از متفکران در حوزه روابط بین‌الملل به آن دوران گذار می‌گویند که در برخی از مواقع نیز رهبر انقلاب ازاین دوران به عنوان دوران گذر یاد کرده اند، اخیرا غربی‌ها هم پذیرفته اند که این دوران خاصیت ویژه‌ای دارد.


ظریف یاد آور شد: غربیها هم دریافته اند که به سمت جهان پساغربی حرکت می‌کنیم؛ این به معنای آن نیست که غرب اهمیت ندارد بلکه به معنای این است که برای اولین بار در تاریخ روابط بین‌الملل تحولات نه در غرب و نه توسط غرب شکل می گیرد.


وی اضافه کرد: در این دوران است که لازم است داعش توسط مدافعین حرم و سرداران ما شکست بخورد اما مهم است تا ابعاد معنایی قدرت مورد توجه قرار بگیرد یعنی فراموش نکنیم تصویرسازی، چهره‌سازی و چارچوب‌بندی دیدگاه‌ها می‌تواند در شکل دادن قدرت و تعیین مسیر تحولات بین‌المللی و تعیین جایگاه یک کشور در روابط بین‌المللی تاثیرگذار باشد. برای همین پیام‌سازی از اسلام و ایران به شکل اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی بعد از فروپاشی شوروی به عنوان واقعیت جدی توسط غربی‌ها دنبال شد. (مشروح خبر را اینجا بخوانید)



استکبار جهانی اجازه انتشار نامه رهبری را نمی‌دهد


در این مراسم همچنین خانم والریا از آرژانتین طی سخنانی اظهار داشت: استکبار جهانی اجازه انتشار نامه رهبری را نمی‌دهد اما با توجه به کارهای انجام شده این نامه به دست همه می‌رسد و همه جوانها باید به این نامه توجه کند چون اینها جو روانی شدید و جریان رسانه ای ایجاد کردند و اجازه انتشار نمی‌دهند.


والریا افزود: رسانه های غربی یک تعصب خاص علیه این نامه ایجاد کردند و بهترین کار انتشار این نامه است، نسل جوان آینده جامعه را می‌سازد و این مهم است که جوانان قران و سنت را مطالعه کنند. جملات رهبری معنی عمیقی دارد و در طول زمان فراموش نخواهد شد و همه جوان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب