دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1396 - 13:30
رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورمطرح کرد:

لزوم ملحق‌شدن وزارت‌خانه‌ها به شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم و فناوری

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تاکید کرد که وزارت‌خانه‌های مختلف، حوزه‌های زیرساختی کشور و کل مجموعه وزارت عتف باید به این باور برسند که با ملحق شدن به شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم و فناوری، فعالیت آنها دارای مبنای علمی می‌شود.
کد خبر : 237751

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز تحقیقات سیاست علمی کشورر، دکتر وحید احمدی در نشست بررسی اهداف شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم و فناوری که با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی مرکز و دیگر صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد، با اشاره به اهمیت فراوان شکل‌گیری این شبکه در کشور گفت: بین بخش نظریه‌پردازی و سیاست‌گذاری باید ارتباط مستقیم وجود داشته باشد تا از ظرفیت‌های شبکه ملی در کشور به خوبی استفاده شود.


او افزود: از طرفی نقش سیاست‌گذاری را نمی‌توان بر عهده یک نهاد گذاشت و از طرف دیگر مهم‌ترین نکته در سیاست‌گذاری، پیشنهاد مدلی است که بتواند به طور مناسب ارتباط بین عرضه، تقاضا و دولت را ایجاد کند. در این راستا باید از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی استفاده کنیم تا با ایجاد پیوند بین حلقه‌های مختلف سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران، بر چالش‌های موجود در این حوزه فائق آییم.


احمدی مشکلات موجود در نرسیدن به اهداف مرکز در این خصوص را با مسائل فرهنگی و عدم استفاده از مدل صحیح توسط سیاست‌گذاران مرتبط دانست و گفت: مرکز دارای سه ماموریت مهم می‌باشد که شامل نقش اتاق فکر وزرات علوم، نقش ستادی برای تمامی حوزه STI در کشور و نقش ملی و بین‌المللی در ایجاد شبکه و ارتباطات است، طوری که با شکل‌گیری این ارتباط و همکاری با صاحب‌نظران، حس ارتقای ارزش و جایگاه برای آنها به وجود آید. در این صورت مرکز پیشرفت کرده و شکوفا خواهد شد.


رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور درباره رمز اثرگذاری و پایداری شبکه ملی سیاست‌پژوهی علم و فناوری در کشور هم گفت: وزارتخانه‌های مختلف، حوزه‌های زیرساختی کشور و کل مجموعه وزارت عتف باید به این باور برسند که با ملحق شدن به این شبکه است که فعالیت آنها دارای مبنای علمی می‌شود و همچنین در این صورت می‌توانند به برنامه‌ریزی‌های کلان و سیاست‌گذاری کشور ورود پیدا کنند. همچنین به طور کلی تمام افرادی که در حوزه STI فعالیت می‌کنند می‌توانند در قالب این شبکه به ایفای نقش بپردازند.


انتهای پیام/

برچسب ها: وحید احمدی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته